Графічний редактор, як один із засобів унаочнення інформації вчителем у початковій школі
Конференція ІМАД ВДПУ ім.М.Коцюбинського :: Ваша первая категория :: Актуальні проблеми сучасної науки та наукових досліджень 2015
Сторінка 1 з 1
Графічний редактор, як один із засобів унаочнення інформації вчителем у початковій школі
УДК 373. 3. 091. 33: 004. 9 Шпирко Л. С., м. Вінниця, Україна
Графічний редактор, як один із засобів унаочнення інформації вчителем у початковій школі
Постановка проблеми. Надзвичайно стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у світі, зокрема, в Україні, нині вимагає невпинного впровадження та використання їх майже в усіх сферах людського життя. Не є винятком і початкова школа.
Відомо, що молодшим школярам притаманне наочно-образне мислення, вони прагнуть усе сприймати за допомогою образів, ілюстрацій, схем. Тому перед учителем початкових класів постає проблема використання саме графічних редакторів із метою унаочнення навчального матеріалу. Але при цьому виникає питання, які графічні редактори найефективніше було б використати для унаочнення одного навчального предмета (наприклад, математики чи образотворчого мистецтва), які – для іншого? Які взагалі є графічні редактори? Яким чином учитель може застосовувати графічні редактори з метою ілюстрації навчальної інформації, створення різноманітних дидактичних матеріалів?
Аналіз попередніх досліджень. Проблемами застосування можливостей графічних редакторів у початковій школі для розвитку особистості учня цікавилися Морзе Н. В., Чичерова Н. М., (яка відзначала надзвичайно велику роль комп’ютера саме у початковій школі), Свириденко Л. В., Степанчук А. С. (досліджувала питання вибору графічного редактора у початковій школі) та багато інших учених, науковців і просто нестандартних, креативних учителів різних освітянських закладів.
Мета статті: охарактеризувати графічні редактори, як один із засобів унаочнення навчальної інформації для учнів початкової школи, проаналізувати види графічних редакторів та способи їх використання вчителем початкових класів з метою створення різних дидактичних матеріалів.
Виклад основного матеріалу. Широко графічні редактори почали використовуватися з 70-х років минулого століття, після чого, в процесі своєї еволюції, набували більш загальновживаного характеру у плані використання своїх функціональних можливостей для створення найрізноманітнішого роду ілюстрацій, унаочнювальних схем, плакатів, книжкових зображень тощо.
З розвитком інформаційно-комунікаційних технологій в освітній галузі, графічний редактор невдовзі починає потрапляти і використовуватися в різних навчальних закладах, зокрема і початковій школі, для власне більш ефективного способу пояснення інформації вчителем та самостійного створення учнями зображень, картинок, малюнків.
Існує значна кількість інтерпретацій пояснення терміну «графічний редактор». Узагальнивши їх можна зробити загальне визначення поняття графічного редактора, як спеціальної комп’ютерної програми, призначеної для створення, редагування та форматування різних видів зображень.
Оскільки вихідним продуктом графічного редактора є ілюстративний матеріал, фото, то можна робити висновки про те, що графічні документи можуть слугувати ефективним засобом для унаочнення навчального матеріалу у школі.
Василь Сухомлинський писав: «Наочність – стежка пізнання і світло, що осяває цю стежку. Наочність – сила, яка розвиває уважність, мислення, вона надає емоційного забарвлення пізнанню. Наочність вимагає великого мистецтва в її використанні, знання душі, думки учня» [4, c. 196-198].
«Учитель мусить своє викладання пояснити прикладами, порівняти речі з подібними речами і подати наочно матеріал так, щоб діти не тільки зрозуміли, але й чуттям охопили те, що їм пропонує вчитель. За цим правилом буде найкращим, якщо вчитель матиме малюнок і на малюнку покаже річ, яку пояснює, наприклад, кажучи про Місяць, про його зміни, фази, більш наочно зробить, якщо покаже це учням на малюнку», – стверджував Олександр Духнович [4, с. 119].
Сучасні діти дуже полюбляють працювати з комп’ютерами, планшетами, різного роду технічними засобами. Для них це цікаво. І тому застосування вчителем для створення дидактичного матеріалу саме комп’ютерної програми ще більш стимулюватиме пізнавальну активність учнів, спрямовуватиме їх до прогресивних видів діяльності, пробуджуватиме в них інтерес і водночас ознайомлюватиме з новітніми процесами використання інформаційно-комунікаційних технологій.
Нині існує досить велика кількість різноманітних графічних редакторів. Їх поява була спричинена головним чином потребою людства в ілюстративних, образних формах відображення навколишньої дійсності.
За своєю сутністю створені на комп’ютері зображення можуть бути растровими, векторними та фрактальними.
Растрові зображення, як відомо, створюються за допомогою пікселів (маленьких точок) і характеризуються тим, що чим більше в ілюстрації буде використано пікселів, тим чіткішу картинку можна отримати у результаті (з використанням великої кількості кольорових відтінків).
Використовуючи засоби растрової графіки вчителеві початкових класів слід звернути увагу на те, що під час масштабування такого зображення можна одержати дещо розмиту та неякісну в плані чіткості картинку.
Дидактичні матеріали, створені за допомогою растрової графіки можна ефективно використовувати, наприклад, під час пояснення молодшим школярам тем із образотворчого мистецтва, трудового навчання, де вивчаються кольори, співвідношення кольорів та різних відтінків, з метою ілюстрування літературних творів, створення колажів портретів письменників, видатних людей (рис. 1).
У векторній графіці зображення являють собою певне співвідношення різноманітних математичних формул. Ілюстративні матеріали, створені за допомогою таких програм наочно чіткі і піддаються масштабуванню (зміні розміру) без істотних змін своїх якісних властивостей. Кожний із елементів такої картинки будується з допомогою математичних примітивів (ліній, дуг, кіл), що в свою чергу призводить до неможливості отримання векторної ілюстрації шляхом сканування (рис. 2).
Використання такого виду графіки вчителем початкових класів для унаочнення інформації може бути виправданим на уроках не лише мистецького чи літературного циклів знань, а й математичного (де потрібна чіткість форми певної математичної фігури, її контури), комунікативно- розмовного.
Слід також зазначити, що файли, в які зберігаються векторні малюнки, порівняно з файлами растрових зображень мають невеликий обсяг, що також є важливим для використання їх учителем.
Фрактальна графіка – технологія створення зображень на основі фракталів. Фрактальна графіка базується на фрактальній геометрії.
Найвідомішими фрактальними об'єктами є дерева: від кожної гілки відходять менші, схожі на неї, від них – ще менші. За окремою гілкою математичними методами можна відслідкувати властивості всього дерева. Фрактальні властивості мають такі природні об'єкти, як: сніжинка, що при збільшенні виявляється фракталом; за фрактальними алгоритмами ростуть кристали та рослини [2].
Оскільки фрактали являють собою певні моделі живої природи, то вчитель початкових класів за можливості міг би використати ефективно фрактальний графічний редактор для створення наочних матеріалів щодо природознавства, «Я і Україна». Це може бути створення, наприклад, ілюстрацій, які відображають рельєф певної місцевості або сніжинка у збільшеному вигляді (рис. 3).
Для унаочнення інформації вчитель початкових класів може використовувати такі, на мою думку одні з основних і найбільш простих у користуванні і сприйманні учнями, графічні програми як Adobe Photoshop, Paint (редактори растрової графіки), Adobe Illustrator, Corel DRAW (векторні програми), редактори фрактальної графіки фірми Golden Software для створення тривимірних поверхонь, наприклад, Surfer, редактор двовимірної графіки Grapher, редактор для побудови кольорових карт Map Viewer тощо.
Охарактеризуємо деякі з цих програм.
Adobe Photoshop – растровий графічний редактор, розроблений і поширюваний фірмою Adobe Systems. Цей продукт -- лідер ринку в галузі комерційних засобів редагування растрових зображень, і найбільш відомий продукт фірми Adobe (рис. 4).
За допомогою цієї програми вчитель може якісно обробляти графічні зображення, наприклад, для створення ілюстративних карток чи головоломок, де потрібні лише якісь окремі елементи цілого зображення. Цікавим є те, що в цій програмі можна працювати із фотографіями.
Microsoft Paint – простий растровий графічний редактор компанії Microsoft, який входить до усіх операційних систем Windows, починаючи з перших версій [1].
За допомогою нього можна створювати різні примітивні зображення, використовуючи такі інструменти, як олівець, пензлик, розпилювач, фігурні шаблони тощо (рис. 5).
Учитель може з допомогою цієї програми не лише створювати певні зображення самостійно для підготовки до уроку, а й прилучати до цього процесу дітей.
Corel DRAW є векторною графічною програмою за допомогою якої вчитель початкових класів може створювати різні повнокольрові ілюстрації, креслення, девізи, гарні заголовки, багатослівні і складні текстові документи, фотореалістичні зображення, сюрреалістичні зображення, зображення, які ілюструють геометричні форми.
Програма Surfer дозволяє обробити та візуалізувати двовимірні набори даних, що описані функцією z=f (x,y). Можна побудувати, наприклад, цифрову модель поверхні.
Редактор Grapher призначений для обробки та виводу графіків, що описані функціями y=f(x). Не має обмежень по числу графіків на одному рисунку або числу кривих в одному графіку і дозволяє розмістити декілька осей з різними масштабами та одиницями виміру.
Програма Map Viewer дозволяє вводити та коригувати карти - змінювати масштаб, перетворювати координати, обробляти й виводити у графічному вигляді числову інформацію, пов'язану з картами (рис. 6).
Пакет Iris Explorer (фірма Graphics) призначена для створення моделей погодних умов та океану.
Пакет Earth Watch (фірма Earth Watch) призначений для моделювання та демонстрації тривимірного зображення метеоумов над Землею, будувати топологічні поверхні по космічних знімках і прогнозувати погоду на тиждень вперед.
Модуль Chart у стандартному пакеті MS Office дозволяє легко й наочно створити графіки на основі даних, що знаходяться у таблиці. Користувач може перетворити графіки у будь-яку з 5 основних форм графіків: гістограма; лінії; площі; в полярних координатах; поверхні.
Також, під час зміни гістограм, ліній, площі, полярних координат, поверхні даних у таблиці, змінюється відповідне значення у графіку [3].
Отже, у використанні засобів графічного редактора з метою унаочнення інформації, створення різних дидактичних матеріалів для учнів початкових класів учитель має великий простір і можливості, з метою унаочнення навчального матеріалу.
Головне завдання для вчителя – правильно підібрати графічний редактор, зважаючи на особливості молодшого школяра, тему та мету уроку, навчальний предмет.
Висновки. Проблема використання графічних редакторів, як одних із засобів для унаочнення інформації та створення різноманітних дидактичних матеріалів для учнів початкових класів нині, в час прогресивних зрушень в сфері інформаційно-комунікативних технологій, є досить актуальною, хоч і не новою.
Використання комп’ютера у створенні унаочнювальних матеріалів для учнів дозволяє вчителю пояснювати навчальний матеріал в більш доступнішій для молодших школярів формі.
Є велика кількість програм для створення різного роду зображень, ілюстрацій, схем, картинок, фото (растрові, векторні, фрактальні). Головним завданням для вчителя залишається лише правильний вибір графічного редактора для свого контингенту учнів, теми, мети, змісту уроку.
Література
1. Вікіпедія. Microsoft Paint [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://uk.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Paint.
2. Вікіпедія. Фрактальна графіка [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://uk.wikipedia.org/wiki.
3. Комп’ютерна графіка, векторна та фрактальна [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.victoria.lviv.ua/html/oit/html/lesson12_II.htm.
4. Скарбничка педагогічних думок : Робочий зошит з історії педагогіки [для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» напряму підготовки 6.010102 «Початкова освіта»] / Т.М. Кривошея. – Вінниця : ТОВ «Нілан-ЛТД», 2014. - 232с.
У статті розглянуто особливості використання графічних редакторів учителем початкових класів з метою унаочнення інформації, створення дидактичних матеріалів. Виокремлено та охарактеризовано найбільш популярні види графічних редакторів для використання в навчальному процесі початкової школи.
Ключові слова: графічний редактор, унаочнення, початкова школа.
Аннотация: В статье рассмотрены особенности использования графических редакторов учителем начальных классов с целью иллюстрации информации, создания дидактических материалов. Выделены и охарактеризованы наиболее популярные виды графических редакторов для использования в учебном процессе начальной школы.
Ключевые слова: графический редактор, иллюстрации, начальная школа.
Аbstract: The features using image editors primary school teacher illustrate the purpose of information, creation of didactic materials. Allocated and described most popular types of graphical editors for use in teaching elementary school.
Keywords: graphic editor, visual aids, primary school.
Графічний редактор, як один із засобів унаочнення інформації вчителем у початковій школі
Постановка проблеми. Надзвичайно стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у світі, зокрема, в Україні, нині вимагає невпинного впровадження та використання їх майже в усіх сферах людського життя. Не є винятком і початкова школа.
Відомо, що молодшим школярам притаманне наочно-образне мислення, вони прагнуть усе сприймати за допомогою образів, ілюстрацій, схем. Тому перед учителем початкових класів постає проблема використання саме графічних редакторів із метою унаочнення навчального матеріалу. Але при цьому виникає питання, які графічні редактори найефективніше було б використати для унаочнення одного навчального предмета (наприклад, математики чи образотворчого мистецтва), які – для іншого? Які взагалі є графічні редактори? Яким чином учитель може застосовувати графічні редактори з метою ілюстрації навчальної інформації, створення різноманітних дидактичних матеріалів?
Аналіз попередніх досліджень. Проблемами застосування можливостей графічних редакторів у початковій школі для розвитку особистості учня цікавилися Морзе Н. В., Чичерова Н. М., (яка відзначала надзвичайно велику роль комп’ютера саме у початковій школі), Свириденко Л. В., Степанчук А. С. (досліджувала питання вибору графічного редактора у початковій школі) та багато інших учених, науковців і просто нестандартних, креативних учителів різних освітянських закладів.
Мета статті: охарактеризувати графічні редактори, як один із засобів унаочнення навчальної інформації для учнів початкової школи, проаналізувати види графічних редакторів та способи їх використання вчителем початкових класів з метою створення різних дидактичних матеріалів.
Виклад основного матеріалу. Широко графічні редактори почали використовуватися з 70-х років минулого століття, після чого, в процесі своєї еволюції, набували більш загальновживаного характеру у плані використання своїх функціональних можливостей для створення найрізноманітнішого роду ілюстрацій, унаочнювальних схем, плакатів, книжкових зображень тощо.
З розвитком інформаційно-комунікаційних технологій в освітній галузі, графічний редактор невдовзі починає потрапляти і використовуватися в різних навчальних закладах, зокрема і початковій школі, для власне більш ефективного способу пояснення інформації вчителем та самостійного створення учнями зображень, картинок, малюнків.
Існує значна кількість інтерпретацій пояснення терміну «графічний редактор». Узагальнивши їх можна зробити загальне визначення поняття графічного редактора, як спеціальної комп’ютерної програми, призначеної для створення, редагування та форматування різних видів зображень.
Оскільки вихідним продуктом графічного редактора є ілюстративний матеріал, фото, то можна робити висновки про те, що графічні документи можуть слугувати ефективним засобом для унаочнення навчального матеріалу у школі.
Василь Сухомлинський писав: «Наочність – стежка пізнання і світло, що осяває цю стежку. Наочність – сила, яка розвиває уважність, мислення, вона надає емоційного забарвлення пізнанню. Наочність вимагає великого мистецтва в її використанні, знання душі, думки учня» [4, c. 196-198].
«Учитель мусить своє викладання пояснити прикладами, порівняти речі з подібними речами і подати наочно матеріал так, щоб діти не тільки зрозуміли, але й чуттям охопили те, що їм пропонує вчитель. За цим правилом буде найкращим, якщо вчитель матиме малюнок і на малюнку покаже річ, яку пояснює, наприклад, кажучи про Місяць, про його зміни, фази, більш наочно зробить, якщо покаже це учням на малюнку», – стверджував Олександр Духнович [4, с. 119].
Сучасні діти дуже полюбляють працювати з комп’ютерами, планшетами, різного роду технічними засобами. Для них це цікаво. І тому застосування вчителем для створення дидактичного матеріалу саме комп’ютерної програми ще більш стимулюватиме пізнавальну активність учнів, спрямовуватиме їх до прогресивних видів діяльності, пробуджуватиме в них інтерес і водночас ознайомлюватиме з новітніми процесами використання інформаційно-комунікаційних технологій.
Нині існує досить велика кількість різноманітних графічних редакторів. Їх поява була спричинена головним чином потребою людства в ілюстративних, образних формах відображення навколишньої дійсності.
За своєю сутністю створені на комп’ютері зображення можуть бути растровими, векторними та фрактальними.
Растрові зображення, як відомо, створюються за допомогою пікселів (маленьких точок) і характеризуються тим, що чим більше в ілюстрації буде використано пікселів, тим чіткішу картинку можна отримати у результаті (з використанням великої кількості кольорових відтінків).
Використовуючи засоби растрової графіки вчителеві початкових класів слід звернути увагу на те, що під час масштабування такого зображення можна одержати дещо розмиту та неякісну в плані чіткості картинку.
Дидактичні матеріали, створені за допомогою растрової графіки можна ефективно використовувати, наприклад, під час пояснення молодшим школярам тем із образотворчого мистецтва, трудового навчання, де вивчаються кольори, співвідношення кольорів та різних відтінків, з метою ілюстрування літературних творів, створення колажів портретів письменників, видатних людей (рис. 1).
У векторній графіці зображення являють собою певне співвідношення різноманітних математичних формул. Ілюстративні матеріали, створені за допомогою таких програм наочно чіткі і піддаються масштабуванню (зміні розміру) без істотних змін своїх якісних властивостей. Кожний із елементів такої картинки будується з допомогою математичних примітивів (ліній, дуг, кіл), що в свою чергу призводить до неможливості отримання векторної ілюстрації шляхом сканування (рис. 2).
Використання такого виду графіки вчителем початкових класів для унаочнення інформації може бути виправданим на уроках не лише мистецького чи літературного циклів знань, а й математичного (де потрібна чіткість форми певної математичної фігури, її контури), комунікативно- розмовного.
Слід також зазначити, що файли, в які зберігаються векторні малюнки, порівняно з файлами растрових зображень мають невеликий обсяг, що також є важливим для використання їх учителем.
Фрактальна графіка – технологія створення зображень на основі фракталів. Фрактальна графіка базується на фрактальній геометрії.
Найвідомішими фрактальними об'єктами є дерева: від кожної гілки відходять менші, схожі на неї, від них – ще менші. За окремою гілкою математичними методами можна відслідкувати властивості всього дерева. Фрактальні властивості мають такі природні об'єкти, як: сніжинка, що при збільшенні виявляється фракталом; за фрактальними алгоритмами ростуть кристали та рослини [2].
Оскільки фрактали являють собою певні моделі живої природи, то вчитель початкових класів за можливості міг би використати ефективно фрактальний графічний редактор для створення наочних матеріалів щодо природознавства, «Я і Україна». Це може бути створення, наприклад, ілюстрацій, які відображають рельєф певної місцевості або сніжинка у збільшеному вигляді (рис. 3).
Для унаочнення інформації вчитель початкових класів може використовувати такі, на мою думку одні з основних і найбільш простих у користуванні і сприйманні учнями, графічні програми як Adobe Photoshop, Paint (редактори растрової графіки), Adobe Illustrator, Corel DRAW (векторні програми), редактори фрактальної графіки фірми Golden Software для створення тривимірних поверхонь, наприклад, Surfer, редактор двовимірної графіки Grapher, редактор для побудови кольорових карт Map Viewer тощо.
Охарактеризуємо деякі з цих програм.
Adobe Photoshop – растровий графічний редактор, розроблений і поширюваний фірмою Adobe Systems. Цей продукт -- лідер ринку в галузі комерційних засобів редагування растрових зображень, і найбільш відомий продукт фірми Adobe (рис. 4).
За допомогою цієї програми вчитель може якісно обробляти графічні зображення, наприклад, для створення ілюстративних карток чи головоломок, де потрібні лише якісь окремі елементи цілого зображення. Цікавим є те, що в цій програмі можна працювати із фотографіями.
Microsoft Paint – простий растровий графічний редактор компанії Microsoft, який входить до усіх операційних систем Windows, починаючи з перших версій [1].
За допомогою нього можна створювати різні примітивні зображення, використовуючи такі інструменти, як олівець, пензлик, розпилювач, фігурні шаблони тощо (рис. 5).
Учитель може з допомогою цієї програми не лише створювати певні зображення самостійно для підготовки до уроку, а й прилучати до цього процесу дітей.
Corel DRAW є векторною графічною програмою за допомогою якої вчитель початкових класів може створювати різні повнокольрові ілюстрації, креслення, девізи, гарні заголовки, багатослівні і складні текстові документи, фотореалістичні зображення, сюрреалістичні зображення, зображення, які ілюструють геометричні форми.
Програма Surfer дозволяє обробити та візуалізувати двовимірні набори даних, що описані функцією z=f (x,y). Можна побудувати, наприклад, цифрову модель поверхні.
Редактор Grapher призначений для обробки та виводу графіків, що описані функціями y=f(x). Не має обмежень по числу графіків на одному рисунку або числу кривих в одному графіку і дозволяє розмістити декілька осей з різними масштабами та одиницями виміру.
Програма Map Viewer дозволяє вводити та коригувати карти - змінювати масштаб, перетворювати координати, обробляти й виводити у графічному вигляді числову інформацію, пов'язану з картами (рис. 6).
Пакет Iris Explorer (фірма Graphics) призначена для створення моделей погодних умов та океану.
Пакет Earth Watch (фірма Earth Watch) призначений для моделювання та демонстрації тривимірного зображення метеоумов над Землею, будувати топологічні поверхні по космічних знімках і прогнозувати погоду на тиждень вперед.
Модуль Chart у стандартному пакеті MS Office дозволяє легко й наочно створити графіки на основі даних, що знаходяться у таблиці. Користувач може перетворити графіки у будь-яку з 5 основних форм графіків: гістограма; лінії; площі; в полярних координатах; поверхні.
Також, під час зміни гістограм, ліній, площі, полярних координат, поверхні даних у таблиці, змінюється відповідне значення у графіку [3].
Отже, у використанні засобів графічного редактора з метою унаочнення інформації, створення різних дидактичних матеріалів для учнів початкових класів учитель має великий простір і можливості, з метою унаочнення навчального матеріалу.
Головне завдання для вчителя – правильно підібрати графічний редактор, зважаючи на особливості молодшого школяра, тему та мету уроку, навчальний предмет.
Висновки. Проблема використання графічних редакторів, як одних із засобів для унаочнення інформації та створення різноманітних дидактичних матеріалів для учнів початкових класів нині, в час прогресивних зрушень в сфері інформаційно-комунікативних технологій, є досить актуальною, хоч і не новою.
Використання комп’ютера у створенні унаочнювальних матеріалів для учнів дозволяє вчителю пояснювати навчальний матеріал в більш доступнішій для молодших школярів формі.
Є велика кількість програм для створення різного роду зображень, ілюстрацій, схем, картинок, фото (растрові, векторні, фрактальні). Головним завданням для вчителя залишається лише правильний вибір графічного редактора для свого контингенту учнів, теми, мети, змісту уроку.
Література
1. Вікіпедія. Microsoft Paint [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://uk.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Paint.
2. Вікіпедія. Фрактальна графіка [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://uk.wikipedia.org/wiki.
3. Комп’ютерна графіка, векторна та фрактальна [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.victoria.lviv.ua/html/oit/html/lesson12_II.htm.
4. Скарбничка педагогічних думок : Робочий зошит з історії педагогіки [для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» напряму підготовки 6.010102 «Початкова освіта»] / Т.М. Кривошея. – Вінниця : ТОВ «Нілан-ЛТД», 2014. - 232с.
У статті розглянуто особливості використання графічних редакторів учителем початкових класів з метою унаочнення інформації, створення дидактичних матеріалів. Виокремлено та охарактеризовано найбільш популярні види графічних редакторів для використання в навчальному процесі початкової школи.
Ключові слова: графічний редактор, унаочнення, початкова школа.
Аннотация: В статье рассмотрены особенности использования графических редакторов учителем начальных классов с целью иллюстрации информации, создания дидактических материалов. Выделены и охарактеризованы наиболее популярные виды графических редакторов для использования в учебном процессе начальной школы.
Ключевые слова: графический редактор, иллюстрации, начальная школа.
Аbstract: The features using image editors primary school teacher illustrate the purpose of information, creation of didactic materials. Allocated and described most popular types of graphical editors for use in teaching elementary school.
Keywords: graphic editor, visual aids, primary school.
Схожі теми
» ПЕРЕВАГИ І НЕДОЛІКИ ВИКОРИСТАННЯ ІКТ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
» Застосування ІКТ на уроках природознавства в початковій школі
» ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ПОСІБНИКІВ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
» ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ПРЕЗЕНТАЦІЙ НА УРОКАХ ПРИРОДОЗНАВСТВА В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
» Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках математики в початковій школі
» Застосування ІКТ на уроках природознавства в початковій школі
» ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ПОСІБНИКІВ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
» ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ПРЕЗЕНТАЦІЙ НА УРОКАХ ПРИРОДОЗНАВСТВА В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
» Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках математики в початковій школі
Конференція ІМАД ВДПУ ім.М.Коцюбинського :: Ваша первая категория :: Актуальні проблеми сучасної науки та наукових досліджень 2015
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
|
|