ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
Конференція ІМАД ВДПУ ім.М.Коцюбинського :: Ваша первая категория :: Актуальні проблеми сучасної науки та наукових досліджень 2015
Сторінка 1 з 1
ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
В.В. Гуджол
м. Вінниця, Україна
УДК 373.3/.5.091.33:004.77
ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
Постановка проблеми. В умовах інформатизації суспільства все більш нагальною стає проблема підготовки молоді до використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Беззаперечною є потреба у модернізації процесу підготовки викладачів. Від вирішення цього завдання визначальною мірою залежатиме розвиток країни. Для успішного електронного навчання важливим є знання усіх сучасних інструментів для стосується впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у процес навчання, у тому числі й тих, які можна використовувати для передачі знань на відстані.
Однак, проблема використання блогів учителями в процесі їх співпраці та взаємодії у вітчизняній науковій літературі висвітлена недостатньо, тому виникає потреба у більш детальному вивченні можливостей блогів як засобу взаємодії вчителів.
Аналіз попередніх досліджень.Наукові основи технології навчання з використанням інформаційних технологій розглядались у дослідженнях А.М. Білоруса, І.М. Богданова, Л.Ф. Панченко та іншихдослідників. Проблемі впровадження послуг Інтернету в освітній процес навчальних закладів присвячені праці О.Г. Глазунової, В.П. Карповської, Н.В. Морзе, К.М. Обухова, В.В. Осадчого, Є.Д. Патаракіна та інших. В.В Осадчий стверджує, що «служби та сервіс мережі Інтернет (WWW, електронна пошта, пошукові системи, тематичні каталоги, освітні портали, вікі, блоги) можна використовувати для організації навчання студентів за різними формами» [3].
Існує ряд інструментів навчання, які прийшли з традиційного навчання, і лишатимуться обов'язковими постійно. Разом з тим більшість інструментів навчання постійно оновлюються за умов стрімкого розвитку інформаційно-комунікаційних технологій. Зокрема, традиційно саме спілкуванню відводиться головна роль у процесі навчання. Спілкування – багатоплановий процес встановлення і розвитку контактів між людьми, що спрямовані на обмін інформацією, сприймання та розуміння іншого, орієнтуючись на певну тактику і стратегію взаємодії. Засоби спілкування не є сталими. У цьому процесі, як показують доробки вчених та освітянська практика, чільне місце займають технології Веб 2.0. Сьогодні основне завдання педагога полягає у заохоченні дітей до саморозвитку та самоосвіти, саме блоги і є одним з методів досягнення цієї мети. Крім того, середовище «блог» – це один з найкращих способів дистанційного спілкування та співпраці між учнями та викладачем. Зокрема досить зручно використовувати блог, при роботі над спільним проектом, у створенні якого беруть участь декілька осіб. Блог-технології дозволять викладачеві контролювати роботу кожного учня над проектом, а самі учні зможуть легко обмінюватися напрацюваннями між собою.
Мета статті – з’ясувати можливості блогу як засобу взаємодії вчителів та учнів під час застосування інформаційних-комунікаційних технологій та Інтернету.
Виклад основного матеріалу. Блогом називається веб-сайт, головний зміст якого становлять записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Для блогів характерні короткі записи тимчасової значущості. Вміст блогу можна уявляти собі як стрічку, на якій у хронологічному порядку, згідно з датами їх публікації «блогером», розміщуються один за одним певні записи [1].
Переваги блогів перед іншими інформаційними технологіями:
- простота використання і доступність: - використання блогів не вимагає від користувача спеціальних знань, що дозволяє здійснювати оперативну публікацію будь-якої інформації (текст, графіка, аудіо-і відеофайли, анімація тощо);
- у блогах зручний для читання і сприйняття інформації інтерфейс, що настроюється користувачем у відповідності зі своїми потребами;
- використання спеціальних програм-клієнтів, які дозволяють зручним способом публікувати інформацію як за допомогою персонального комп’ютера, так і за допомогою мобільних засобів зв’язку (мобільний телефон, комунікатор, смартфон тощо);
- більшість блогів побудовано на філософії відкритого джерела тобто доступні вихідні програмні коди всього сервера і клієнтів, що дозволяє виправити помилки, додавати нові функціональні модулі і т.д;
- організація персонального інформаційного простору користувача у вигляді щоденника або журналу, що дозволяє публікувати, зберігати, обробляти, передавати різну за виглядом і змістом інформацію та здійснювати її пошук у всьому масиві даних;
- можливість створення спільнот, які можуть адмініструвати кілька людей, з персональними налаштуваннями доступу для авторів та коментаторів;
- єдина система адресації для повідомлень і документів;
- застосування RSS-потоків для впорядкування повідомлень стрічок новин, анонсів статей, змін у блогах тощо;
- організація системи зберігання інформації, що дозволяє формувати як деревоподібну структуру для зберігання інформації, так і довільним чином сформовану, яка утворюється шляхом привласнення повідомленням і документам ключових слів, що дозволяє розміщувати їх у різні рубрики;
- використання механізму автоматичного зворотного зв’язку, що дозволяє обмінюються повідомленнями про появу на блозі нової інформації (коментаря), пов’язаної з попереднім повідомленням, заміткою тощо;
- можливість користувачеві одночасно адмініструвати декілька блогів;
- до будь-якого запису в блозі можна додавати коментарі у вигляді тексту, аудіо-чи відеоінформації, які розміщуються у вигляді ієрархічного «дерева»;
- розгалуженість полеміки і можливість ведення декількох дискусій одночасно у зручний для користувача час;
- двостороння обмінна функція пошти, що надає можливість як отримувати нові повідомлення та коментарі, так і надсилати відповіді і публікувати свої повідомлення;
- використання механізму, що дозволяє легко стежити за новими записами будь-якої кількості користувачів, а також регулювати доступ до своїх власних записів;
- можливість створювати опитування та тестів з миттєвою публікацією результатів;
- публікація анонсів, анотацій і дайджестів на будь-які матеріали та події, що відбуваються у блогосфері;
- застосування вікі-технології, яка передбачає спільну роботу і зміну контенту будь-якою кількістю користувачів;
- використання тегів для оформлення та форматування документів, створення гіперпосилань тощо;
- тільки власник ресурсу може вносити до нього нові записи, що дозволяє позбутися звичайної для гостьових книг проблеми «забруднення» нелегітимними повідомленнями сторінок щоденника;
- генерація сторінок, окремого щоденника або спільноти з коментарями у формат *. doc, *. rtf або *. pdf. для друку або онлайн перегляду і т.д.[2].
Розглянемо створення власного блогу на сайтах від Google.com на прикладіBlogger.
Для того, щоб створити власний блог, потрібно спочатку увійти в мережу Google через свій обліковий запис, а якщо його немає, попередньо створити його, керуючись пунктами меню реєстрації аккаунтів (Рис.1)
Після виконання цих дій відкриється сторінка Blogera, за допомогою якої стане можливим створення власного блогу.
Далі потрібно просто заповнити відповідні поля реєстрації нового блогу, керуючись вказівками майстра створення блогів (Рис.2)
Таким є загальний алгоритм створення власного блогу на базі Bloger-платформи.
Але постає питання, яким чином можна використовувати даний сервіс в системі освіти. Як виявляється, саме блоги є одним з найпоширеніших способів інтерактивного спілкування між учнями та викладачами. Саме тому дана технологія є досить популярною як серед вчителів середніх шкіл, так і серед викладачів вищих навчальних закладів.
Однак, використання блогів у навчальному процесі повинно мати чітке методичне обґрунтування. Інакше робота в блогах матиме хаотичний характер і навряд чи сприятиме досягненню поставлених цілей навчання. До того ж, учні за нечіткого алгоритму використання блогів можуть сприймати роботу в них як додатковий тягар і марне гаяння часу.
Блоги можуть бути використані в навчальному процесі як джерело навчальної інформації, що попередньо опубліковано викладачем; для організації дискусій (семінарів) за темами навчальної програми; для організації дистанційного навчання; для контролю на основі публікацій, обговорення контрольних робіт і завдань.
Висновки. Отже, використання блог-технологій сприяє розширенню кругозору учнів, формує в них навички спілкування в мережі Інтернет, сприяє покращенню навичок спільної роботи вчителя і учнів, сприяє посиленню відповідальності учнів за свою роботу, покращує міжособистісні зв’язки в колективі.
Що ж до створення, редагування блогів, можна з упевненістю сказати, що дана технологія є дуже простою у використанні, а робота з блогом не потребує особливих знань від користувача, адже виконуючи прості і зрозумілі вказівки сервісу, можна досягти бажаного результату.
Література:
1. Лабудько С.П. Використання технологій Web 2.0 в управліннімайбутніх учителів / С.П. Лабудько // Процес управління суспільнимнауково-практичної конференції 28-30 травня 2009 р. м. Суми. – Сумський ОІППО, 2009. – С. 50-52.
2. Осадчий В.В. Соціальні сервіси Інтернет у професійній підготовцімайбутніх вчителів / В.В Осадчий // Педагогічний дискурс: зб. наук. пр. за ред. Сиротенко А.Й. – Хмельницький: ХГПА, 2009. – Вип.6. – С. 146-151.
3. Раїцька Л. К. Дидактичні та психологічні основи застосування технологій Веб 2.0 . у вищому професійному освіті: монографія/ Л. К. Раїцька . - М. : МГОУ , 2011. – С. 173.
Анотація
У статті описано особливості створення блогів користувача за допомогою Bloggera та охарактеризовано особливості використання блог-технологій в освітній сфері.
Ключові слова: блог, інформатизація, спілкування.
Аннотация
В статье описаны особенности создания блогов пользователя с помощью Bloggera и охарактеризованы особенности использования блог-технологий в образовательной сфере.
Ключевые слова: блог, информатизация, общение.
Summary
This paper describes the features of a blog user with Bloggera. Also features described use of blog technology in education.
Keywords: blog, information, communication.
м. Вінниця, Україна
УДК 373.3/.5.091.33:004.77
ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
Постановка проблеми. В умовах інформатизації суспільства все більш нагальною стає проблема підготовки молоді до використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Беззаперечною є потреба у модернізації процесу підготовки викладачів. Від вирішення цього завдання визначальною мірою залежатиме розвиток країни. Для успішного електронного навчання важливим є знання усіх сучасних інструментів для стосується впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у процес навчання, у тому числі й тих, які можна використовувати для передачі знань на відстані.
Однак, проблема використання блогів учителями в процесі їх співпраці та взаємодії у вітчизняній науковій літературі висвітлена недостатньо, тому виникає потреба у більш детальному вивченні можливостей блогів як засобу взаємодії вчителів.
Аналіз попередніх досліджень.Наукові основи технології навчання з використанням інформаційних технологій розглядались у дослідженнях А.М. Білоруса, І.М. Богданова, Л.Ф. Панченко та іншихдослідників. Проблемі впровадження послуг Інтернету в освітній процес навчальних закладів присвячені праці О.Г. Глазунової, В.П. Карповської, Н.В. Морзе, К.М. Обухова, В.В. Осадчого, Є.Д. Патаракіна та інших. В.В Осадчий стверджує, що «служби та сервіс мережі Інтернет (WWW, електронна пошта, пошукові системи, тематичні каталоги, освітні портали, вікі, блоги) можна використовувати для організації навчання студентів за різними формами» [3].
Існує ряд інструментів навчання, які прийшли з традиційного навчання, і лишатимуться обов'язковими постійно. Разом з тим більшість інструментів навчання постійно оновлюються за умов стрімкого розвитку інформаційно-комунікаційних технологій. Зокрема, традиційно саме спілкуванню відводиться головна роль у процесі навчання. Спілкування – багатоплановий процес встановлення і розвитку контактів між людьми, що спрямовані на обмін інформацією, сприймання та розуміння іншого, орієнтуючись на певну тактику і стратегію взаємодії. Засоби спілкування не є сталими. У цьому процесі, як показують доробки вчених та освітянська практика, чільне місце займають технології Веб 2.0. Сьогодні основне завдання педагога полягає у заохоченні дітей до саморозвитку та самоосвіти, саме блоги і є одним з методів досягнення цієї мети. Крім того, середовище «блог» – це один з найкращих способів дистанційного спілкування та співпраці між учнями та викладачем. Зокрема досить зручно використовувати блог, при роботі над спільним проектом, у створенні якого беруть участь декілька осіб. Блог-технології дозволять викладачеві контролювати роботу кожного учня над проектом, а самі учні зможуть легко обмінюватися напрацюваннями між собою.
Мета статті – з’ясувати можливості блогу як засобу взаємодії вчителів та учнів під час застосування інформаційних-комунікаційних технологій та Інтернету.
Виклад основного матеріалу. Блогом називається веб-сайт, головний зміст якого становлять записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Для блогів характерні короткі записи тимчасової значущості. Вміст блогу можна уявляти собі як стрічку, на якій у хронологічному порядку, згідно з датами їх публікації «блогером», розміщуються один за одним певні записи [1].
Переваги блогів перед іншими інформаційними технологіями:
- простота використання і доступність: - використання блогів не вимагає від користувача спеціальних знань, що дозволяє здійснювати оперативну публікацію будь-якої інформації (текст, графіка, аудіо-і відеофайли, анімація тощо);
- у блогах зручний для читання і сприйняття інформації інтерфейс, що настроюється користувачем у відповідності зі своїми потребами;
- використання спеціальних програм-клієнтів, які дозволяють зручним способом публікувати інформацію як за допомогою персонального комп’ютера, так і за допомогою мобільних засобів зв’язку (мобільний телефон, комунікатор, смартфон тощо);
- більшість блогів побудовано на філософії відкритого джерела тобто доступні вихідні програмні коди всього сервера і клієнтів, що дозволяє виправити помилки, додавати нові функціональні модулі і т.д;
- організація персонального інформаційного простору користувача у вигляді щоденника або журналу, що дозволяє публікувати, зберігати, обробляти, передавати різну за виглядом і змістом інформацію та здійснювати її пошук у всьому масиві даних;
- можливість створення спільнот, які можуть адмініструвати кілька людей, з персональними налаштуваннями доступу для авторів та коментаторів;
- єдина система адресації для повідомлень і документів;
- застосування RSS-потоків для впорядкування повідомлень стрічок новин, анонсів статей, змін у блогах тощо;
- організація системи зберігання інформації, що дозволяє формувати як деревоподібну структуру для зберігання інформації, так і довільним чином сформовану, яка утворюється шляхом привласнення повідомленням і документам ключових слів, що дозволяє розміщувати їх у різні рубрики;
- використання механізму автоматичного зворотного зв’язку, що дозволяє обмінюються повідомленнями про появу на блозі нової інформації (коментаря), пов’язаної з попереднім повідомленням, заміткою тощо;
- можливість користувачеві одночасно адмініструвати декілька блогів;
- до будь-якого запису в блозі можна додавати коментарі у вигляді тексту, аудіо-чи відеоінформації, які розміщуються у вигляді ієрархічного «дерева»;
- розгалуженість полеміки і можливість ведення декількох дискусій одночасно у зручний для користувача час;
- двостороння обмінна функція пошти, що надає можливість як отримувати нові повідомлення та коментарі, так і надсилати відповіді і публікувати свої повідомлення;
- використання механізму, що дозволяє легко стежити за новими записами будь-якої кількості користувачів, а також регулювати доступ до своїх власних записів;
- можливість створювати опитування та тестів з миттєвою публікацією результатів;
- публікація анонсів, анотацій і дайджестів на будь-які матеріали та події, що відбуваються у блогосфері;
- застосування вікі-технології, яка передбачає спільну роботу і зміну контенту будь-якою кількістю користувачів;
- використання тегів для оформлення та форматування документів, створення гіперпосилань тощо;
- тільки власник ресурсу може вносити до нього нові записи, що дозволяє позбутися звичайної для гостьових книг проблеми «забруднення» нелегітимними повідомленнями сторінок щоденника;
- генерація сторінок, окремого щоденника або спільноти з коментарями у формат *. doc, *. rtf або *. pdf. для друку або онлайн перегляду і т.д.[2].
Розглянемо створення власного блогу на сайтах від Google.com на прикладіBlogger.
Для того, щоб створити власний блог, потрібно спочатку увійти в мережу Google через свій обліковий запис, а якщо його немає, попередньо створити його, керуючись пунктами меню реєстрації аккаунтів (Рис.1)
Після виконання цих дій відкриється сторінка Blogera, за допомогою якої стане можливим створення власного блогу.
Далі потрібно просто заповнити відповідні поля реєстрації нового блогу, керуючись вказівками майстра створення блогів (Рис.2)
Таким є загальний алгоритм створення власного блогу на базі Bloger-платформи.
Але постає питання, яким чином можна використовувати даний сервіс в системі освіти. Як виявляється, саме блоги є одним з найпоширеніших способів інтерактивного спілкування між учнями та викладачами. Саме тому дана технологія є досить популярною як серед вчителів середніх шкіл, так і серед викладачів вищих навчальних закладів.
Однак, використання блогів у навчальному процесі повинно мати чітке методичне обґрунтування. Інакше робота в блогах матиме хаотичний характер і навряд чи сприятиме досягненню поставлених цілей навчання. До того ж, учні за нечіткого алгоритму використання блогів можуть сприймати роботу в них як додатковий тягар і марне гаяння часу.
Блоги можуть бути використані в навчальному процесі як джерело навчальної інформації, що попередньо опубліковано викладачем; для організації дискусій (семінарів) за темами навчальної програми; для організації дистанційного навчання; для контролю на основі публікацій, обговорення контрольних робіт і завдань.
Висновки. Отже, використання блог-технологій сприяє розширенню кругозору учнів, формує в них навички спілкування в мережі Інтернет, сприяє покращенню навичок спільної роботи вчителя і учнів, сприяє посиленню відповідальності учнів за свою роботу, покращує міжособистісні зв’язки в колективі.
Що ж до створення, редагування блогів, можна з упевненістю сказати, що дана технологія є дуже простою у використанні, а робота з блогом не потребує особливих знань від користувача, адже виконуючи прості і зрозумілі вказівки сервісу, можна досягти бажаного результату.
Література:
1. Лабудько С.П. Використання технологій Web 2.0 в управліннімайбутніх учителів / С.П. Лабудько // Процес управління суспільнимнауково-практичної конференції 28-30 травня 2009 р. м. Суми. – Сумський ОІППО, 2009. – С. 50-52.
2. Осадчий В.В. Соціальні сервіси Інтернет у професійній підготовцімайбутніх вчителів / В.В Осадчий // Педагогічний дискурс: зб. наук. пр. за ред. Сиротенко А.Й. – Хмельницький: ХГПА, 2009. – Вип.6. – С. 146-151.
3. Раїцька Л. К. Дидактичні та психологічні основи застосування технологій Веб 2.0 . у вищому професійному освіті: монографія/ Л. К. Раїцька . - М. : МГОУ , 2011. – С. 173.
Анотація
У статті описано особливості створення блогів користувача за допомогою Bloggera та охарактеризовано особливості використання блог-технологій в освітній сфері.
Ключові слова: блог, інформатизація, спілкування.
Аннотация
В статье описаны особенности создания блогов пользователя с помощью Bloggera и охарактеризованы особенности использования блог-технологий в образовательной сфере.
Ключевые слова: блог, информатизация, общение.
Summary
This paper describes the features of a blog user with Bloggera. Also features described use of blog technology in education.
Keywords: blog, information, communication.
Схожі теми
» ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ У СЕРЕДНЬООСВІТНІЙ ЗАГАЛЬНІЙ ШКОЛІ
» ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
» РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ЗА ДОПОМОГОЮ ІКТ
» ЗАСТОСУВАННЯ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ
» ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСНОВИ РОЗВИТКУ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ГЕОМЕТРІЇ
» ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
» РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ЗА ДОПОМОГОЮ ІКТ
» ЗАСТОСУВАННЯ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ
» ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСНОВИ РОЗВИТКУ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ГЕОМЕТРІЇ
Конференція ІМАД ВДПУ ім.М.Коцюбинського :: Ваша первая категория :: Актуальні проблеми сучасної науки та наукових досліджень 2015
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі