Конференція ІМАД ВДПУ ім.М.Коцюбинського
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ У СЕРЕДНЬООСВІТНІЙ ЗАГАЛЬНІЙ ШКОЛІ

Перейти донизу

ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ У СЕРЕДНЬООСВІТНІЙ ЗАГАЛЬНІЙ ШКОЛІ Empty ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ У СЕРЕДНЬООСВІТНІЙ ЗАГАЛЬНІЙ ШКОЛІ

Повідомлення автор Admin Пт Січ 15, 2016 11:40 am


О.Р. Попіль,
м. Вінниця, Україна
УДК 373.5.091.33:004.77
ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ У СЕРЕДНЬООСВІТНІЙ ЗАГАЛЬНІЙ ШКОЛІ

Постановка проблеми. Перед педагогами загальної середньої та вищої освіти постає завдання забезпечити навчально-виховний процес якісними електронним засобами навчання, що призначені не лише для комп’ютерів, а й для інших сучасних пристроїв, які можна було б використовувати під час уроків та виховних заходів.
Попередні дослідження. Хмарні технології досліджували:А. П. Єршова, В.П. Зінченко, М. М. Моісєєва, В. М. Монахова, В. С. Лєдньова, М. П. Лапчика.
В організації освітнього процесу виникають нові парадигми, наприклад, хмарні обчислення. За оцінками аналітиків Гартнер груп (GartnerGroup) хмарні обчислення вважаються найбільш перспективною стратегічною технологією майбутнього, прогнозується міграція більшої частини інформаційних технологій в хмари на протязі найближчих 5-7 років.
Мета статті. Використання хмарних технологій у навчальному процесі загальноосвітніх навчальних закладів
Виклад основного матеріалу. Сучасне інформаційне суспільство характеризується як суспільство, в якому широко використовуються інформаційно-комунікаційні технології. Сучасні учні все частіше користуються мобільними телефонами, планшетами та іншими гаджетами, проводячи багато часу спілкуючись у соціальних мережах або граючи в ігри, хоча можливості у використанні даних сучасних засобів набагато ширші.
Використання такого навчального середовище, яке було б насичене різноманітними електронними ресурсами, значно підвищує інтерес учнів до навчання в цілому, створює умови для розвитку дитини, а також активізує пізнавальну діяльність школярів. Реалізація всього вище переліченого можлива за умови використання сучасних хмарних технологій. Хмарні педагогічні технології забезпечують використання сервісів мережі Інтернет як засобу інтерактивного навчання без застосування локального програмного забезпечення, окрім браузера та плагінів до нього. Використання технології «хмарних обчислень» позбавляє необхідності у технологічній підтримці програмного забезпечення, так як контроль та нагляд за його функціонуванням, зокрема, збереженням даних, їх копіюванням, захистом від дії комп’ютерних вірусів та Інтернет атак тощо, здійснює сам провайдер.
Хмарні технології – це парадигма, що передбачає віддалену обробку та зберігання даних.
Хмара – це деякий ЦОД (дата-центр, сервер) або їх мережа, де зберігаються дані та програми, що з'єднуються з користувачами через Інтернет.
Використання хмарних технологій у навчальному процесі загальноосвітніх навчальних закладів перш за все дозволить вирішити проблему забезпечення рівного доступу учнів та вчителів до якісних освітніх ресурсів як на уроках, так і у позаурочний час.Завдяки зростанню популярності хмарних технологій для навчальних закладів з’являються нові можливості управління навчальним процесом. Одним з основних питань управління є підвищення рівня методичної роботи навчального закладу на усіх її рівнях від шкільного методичного об’єднання вчителів-предметників до методиста міста [1].
Загальноосвітні навчальні заклади почали долучатися до використання хмарних технологій. Це використання не масштабне, глобальне на рівні міста або району, а локальне – на рівні одного навчального закладу. Нині можна виділити два напрями організації управління навчальним закладом або методичною роботою засобами хмарних технологій, які були визнані спільнотою вчителів предметників – це сервіси Google та Microsoft.
Тип хмари залежить від призначення. Розрізняють хмари спільнот, публічні, приватні та гібридні.
Сloudсommunity (хмара спільноти) – вид інфраструктури, призначений для використання спільнотою споживачів, які мають спільні мету і завдання. Хмара спільноти може перебувати у спільній власності, управлінні й експлуатації організацій або співтовариств.
Рubliccloud(публічна хмара) – інфраструктура, призначена для вільного використання широкою публікою. Публічна хмара може перебувати у власності, управлінні та експлуатації комерційних, наукових та урядових організацій (або будь-якої їх комбінації). Публічна хмара може перебувати у власності постачальника послуг.
Privatecloud (приватна хмара) – інфраструктура, призначена для використання однією організацією, що включає кілька споживачів (наприклад, підрозділів однієї організації). Приватна хмара може перебувати у власності, управлінні й експлуатації як самої організації, так і постачальника послуг.
Нybridcloud (гібридна хмара) – це комбінація з двох або більше різних хмарних інфраструктур (приватних, публічних), що залишаються унікальними об’єктами, але пов’язаними між собою стандартизованими або приватними технологіями передавання даних і додатків.
Важливий внесок у розвиток хмарних технологій для освіти робить компанія Google:
Google Docs – розроблений Google безкоштовний мережевий офісний пакет, що включає текстовий, табличний редактор і службу для створення презентацій. Утворений у результаті злиття Writely і GoogleSpreadsheets.
Це веб-орієнтована програма, що працює в рамках веб-браузера без установлення на комп'ютер користувача. Документи і таблиці, що створюються користувачем, зберігаються на сервері Google, або можуть бути збережені у файл. Це одна з ключових переваг програми, оскільки доступ до введених даних може здійснюватися з будь-якого комп’ютера, під’єднаного до інтернету. Доступ до особистих документів захищений паролем.
Google форма – дозволяє створювати анкети, тести, опитування розміщення їх на сторінці блоґу, сайту. Переглядати результати, оцінювати.
Google Диск – сховище даних, яке належить компанії Google Inc., що дозволяє користувачам зберігати свої дані на серверах хмар і ділитися ними з іншими користувачами в Інтернеті. GoogleDrive включає Google Docs, Sheets, andSlides, офісний пакет, який дозволяє спільно редагувати документи, електронні таблиці, презентації, малюнки, форми, і багато іншого. Після активації замінює собою Документи Google.
GooglePresentations. Інтерфейс цього он-лайн редактора дуже нагадує звичний для більшості користувачів PowerPoint. На самому початку роботи вам буде запропоновано вибрати тему оформлення презентації (можна скористатися однією з стандартних або завантажити свою) і співвідношення сторін слайда, після чого можна переходити безпосередньо до створення презентації.
GooglePresentations підтримує не всі функції PowerPoint, але набір базових інструментів для створення презентації в ньому присутній – є теми, макети, переходи, можливість вставки зображень, відео, таблиць. Працювати з презентацією ви можете з будь-якого пристрою, на якому є доступ в Інтернет - з комп'ютера, планшета, смартфона. Файл буде автоматично зберігатися на вашому Диску Google.
Готову презентацію можна завантажити на комп'ютер у форматі pptx, pdf, svg, png, jpg або txt, опублікувати в Інтернеті або відправити у вигляді вкладення в електронному листі. Також можна надати доступ до редагування іншим користувачам Google для спільної роботи над презентацією.
Хорошою альтернативою GooglePresentations є Сервіс Prezi(prezi.com) – це потужний англомовний он-лайн інструмент для створення презентацій. Безкоштовна версія сервісу надає можливість створення презентацій (у тому числі колективних) і 100 МБ місця в хмарному сховищі. Створені в безкоштовній версії презентації видно всім користувачам.
За додаткову плату можна закрити доступ до своїх презентацій, збільшити розмір хмарного сховища, прибрати з презентацій логотип Prezi і отримати інші додаткові можливості. Набір опцій і їх вартість залежить від обраного тарифного плану.
Для того, щоб почати роботу з Prezi, потрібно зареєструватися на сайті за допомогою свого облікового запису в Facebook/LinkedIn. Інтерфейс сервісу принципово відрізняється від інтерфейсу PowerPoint або GooglePresentations. При створенні нової презентації ви отримуєте в розпорядження безрозмірне полотно (canvas), яке заповнюєте довільною інформацією та об'єктами. Можна почати з чистого полотна або вибрати один із запропонованих шаблонів.
Полотно ділиться на фрагменти (frames – кадри), які відіграють роль слайдів. Але якщо у звичних презентаціях слайди просто змінюють один одного, то в презентації Prezi, при демонстрації певного кадру, збільшується масштаб відповідної ділянки на полотні. Якщо звичайну презентацію можна порівняти з книгою, яку гортають, то Prezi – це скоріше стінгазета або колаж.
Переваги Prezi – привабливий сучасний інтерфейс, велика кількість колірних схем і ефектів, унікальний стиль презентацій. Недоліки - незвичний спочатку формат, англомовний інтерфейс, неможливість приховати презентації з публічного доступу в безкоштовному обліковому записі.
Головним конкурентом хмарних технологій Google Docs є Microsoft Office 365, але на відміну від Google, проте Microsoft зробив свій сервіс платним.
Microsoft Office 365 – це платний хмарний власницький інтернет-сервіс і програмне забезпечення компанії Microsoft, що розповсюджується за схемою «програмне забезпечення + послуги» (англ. Software + Services). Хмарний формат означає, що дані зберігаються в центрі обробки даних, а не на комп'ютері, що забезпечить користувачам доступ до документів і даних через браузер з різних пристроїв з можливістю виходу в Інтернет.
Хмарний Persona пакет послуг Microsoft Office 365 включає в себе: доступ до Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft PowerPoint, Microsoft OneNote, Microsoft Outlook, Microsoft Publisher & Microsoft Access для домашнього/некомерційного використання (PC чи Mac), а також доступ до преміям-можливостей на одному планшеті (Android, iOS чи Windows RT) або телефоні. Додатково до цього є корисним 1 TB сховища на OneDrive і 60 хвилин міжнародних дзвінків у Skype. Версія Personalpurchasedon a discounted four-yearplan, відома як Office 365 University, дозволяє використання двома користувачами та є доступною для вищих та середньо освітніх навчальних закладів.
Для навчальних закладів безкоштовним є план А2, що дає змогу:
 використовувати електронну пошту, календар і контакти, розміщені у хмарі;
 використовувати власне ім’я домену;
 обмінюватися миттєвими повідомленнями;
 здійснювати голосові та відеовиклики;
 проводити онлайнові конференції з забезпеченням спільного доступу до робочого стола;
 переглядати і редагувати у веб-браузері файли Word, Excel, PowerPoint і OneNote;
 розробляти та підтримувати загальнодоступні веб-сайти у власному домені [2].
Служба Office 365 є гарним прикладом запровадження хмарних технологій в навчальний процес. Ця платформа окрім безпечної електронної пошти пропонує безліч корисних продуктів. Наведемо деякі переваги використання електронної пошти Office 365 під час вивчення теми «Електронне листування»:
 зручний, простий та зрозумілий інтерфейс;
 відсутність рекламних зображень, текстів, скритих посилань на сайти партнерів;
 швидке, просте налаштування нових облікових записів користувачів і груп електронної пошти;
 можливість відновлення видалених облікових записів протягом 30 днів;
 можливість використання оболонки PowerShell для створення користувацьких сценаріїв і автоматизації процесів;
 збереження повідомлень у сховищі на 2 ГБ для кожного учня;
 зручне налаштування правил для папок вхідних повідомлень та інших сповіщень;
 блокування спаму з боку корпорації Microsoft;
 блокування зовнішніх джерел від надсилання електронної пошти до внутрішніх груп розсилки [2].
Висновки. Отже, використання хмарних технологій дозволить вчителям урізноманітнити навчальний процес, зробити його ефективнішим, більш сучасним, що позитивно вплине на мотивацію навчальної діяльності учнів.


Література:
1. Архіпова Т. Л. Використання «хмарних обчислень» у вищій школі / Т.Л. Архіпова, Т.В. Зайцева // Інформаційні технології в освіті. – 2013. – № 17. – С. 99 – 108.
2. Литвинова С. Г. Хмарні технології в управлінні дошкільними навчальними закладами / С. Г. Литвинова // Информационно-компьютерные технологии в экономике, образовании и социальнойсфере Выпуск 8. – Симферополь : ФЛП Бондаренко О.А. – 2013. – С. 99-101.

Анотація
Матеріали цієї статті присвячені визначенню типів освітніх хмар, форм та необхідних компонентів використання хмарних технологій, видів діяльності, що підтримуються у хмарі, можливості використання хмарних технологій.
Ключові слова: хмара спільноти, хмара, Google Диск.

Аннотация
Материалы этой статьи посвящены определению типов образовательных облаков, форм и необходимых компонентов использования облачных технологий, видов деятельности, поддерживаемых в облаке, возможности использования облачных технологий.
Ключевые слова: облако сообщества, облако, Google Диск.


Summary
The materials of this article are devoted to the definition of types of educational cloud forms and the necessary components of cloud technology, supported activity in the cloud, the possibility of using cloud technologies.
Keywords: cloud community, cloud, GoogleDrive.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 72
Дата реєстрації : 06.10.2015

https://konferenzia.ukraine7.com

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
» ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
» Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках математики в початковій школі
» ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНОМУ НАВЧАННІ ДИЗАЙНЕРІВ У СТАРШІЙ ШКОЛІ
» ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі