РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ЗА ДОПОМОГОЮ ІКТ
Конференція ІМАД ВДПУ ім.М.Коцюбинського :: Ваша первая категория :: Актуальні проблеми сучасної науки та наукових досліджень 2015
Сторінка 1 з 1
РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ЗА ДОПОМОГОЮ ІКТ
Т. М. Ткачук
м. Вінниця Україна
УДК 373.3/.5.015.91
РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ЗА ДОПОМОГОЮ ІКТ
Постановка проблеми. Проблема підвищення якості загальної середньої освіти порушували неодноразово, але й тепер рівень знань та вмінь випускника загальноосвітнього навчального закладу не завжди відповідає вимогам часу та потребує вдосконалення. На наш погляд, однією з причин такої ситуації є неготовність випускників до подальшої самоосвіти. Найбільш значущими для освіти є мотиви інтересу, мотиви обов’язку та відповідальності які існують одночасно, переходячи з одного стану в інший. При цьому інтерес є найбільш вагомим мотивом освіти тому, що, по-перше, його не можна повністю задовольнити, оскільки набуття досвіду, оновлення знань, умінь, навичок сприяє подальшому пошуку у сфері, яка цікавить, а по-друге, інтерес породжує творче ставлення до діяльності, тоді як обов’язок і відповідальність впливають більшою мірою на здійснення будь-яких дій та операцій, переходячи в процесі діяльності в інтереси. Таким чином, проблема формування інтересу як мотиву загальної середньої і майбутньої професійної освіти та майбутньої професійної діяльності є надзвичайно важливою та актуальною.
Аналіз попередніх досліджень. Сучасний вітчизняний і зарубіжний досвід доводить, що комп’ютер можна успішно застосувати під час вивчення різних навчальних курсів, зокрема, шкільних дисциплін гуманітарно-естетичного циклу. За допомогою ігрових методів, використовуючи можливості відео- та аудіо- можливостей комп’ютера, з’являються нові перспективи значного підвищення ефективності засвоєння різноманітних знань.
Дослідники переконливо доводять, що в першу чергу під час навчання з використанням ІКТ необхідно забезпечувати засвоєння змісту знань (матеріалу курсу), способів його вивчення (логічні дії, операції, тип мовлення тощо). Тому найперше, на їхню думку, перед учителем слід ставити завдання щодо виокремлення і усвідомлення основних способів розв’язування навчальних задач, встановлення співвідношення між ними. Результатом такого навчання має стати високий рівень опанування матеріалом, коли учень засвоює істотні ознаки і функції розглянутого об’єкта, може визначити місце кожного з них у наборі засобів, чітко уявляє умови їх застосування [2].
Мета статті полягає у визначенні впливу уроків технології на розвиток творчих здібностей школярів, на формування їх якостей, що дають можливість швидко орієнтуватися в умовах сучасності, формуванню елементів технічного та художнього мислення, а також конструкторських здібностей.
Виклад основного матеріалу. Застосування ІКТ робить традиційні уроки технології яскравими, насиченими. На цих уроках кожен учень працює активно, розвиваючи допитливість, пізнавальний інтерес. ІКТ дозволяють підсилити мотивацію навчання шляхом активного діалогу учня з електроними засобами, розмаїтістю й барвистістю інформації, шляхом орієнтації навчання на успіх (дозволяє довести рішення будь-якого завдання, опираючись на необхідну підказку) [1].
Процес організації навчання учнів на уроках технологій з використанням ІКТ дозволяє:
- здійснювати активацію пізнавальної діяльності учнів: зробити навчання цікавим, з одного боку, за рахунок новизни й незвичайності такої форми роботи для учнів, а з іншого, зробити його захоплюючим і яскравим, за рахунок використання засобів навчання;
- здійснювати візуалізацію навчального матеріалу: ефективно вирішувати проблему наочності навчання, розширювати можливості візуалізації навчального матеріалу роблячи його більше зрозумілим і доступним для учнів;
- здійснити індивідуалізацію процесу навчання: за рахунок наявності різнорівневих завдань, засвоєння навчального матеріалу в індивідуальному темпі, самостійне, використовуючи зручні способи сприйняття інформації, що викликає в учнів позитивні емоції й формує позитивні навчальні мотиви;
- здійснювати моніторингові відстеження процесу вивчення певної теми з метою своєчасного коригування процесу вивчення певної теми;
- створити комфортні психологічні умови для учнів при відповіді на питання: адже комп’ютер дозволяє фіксувати результати, коректно реагуючи на помилки, можна самостійно аналізувати й виправляти допущені помилки, коректувати свою діяльність завдяки наявності зворотного зв’язку, у результаті чого вдосконалюються навички;
- здійснювати розвиток творчої активності школярів у межах навчально-дослідницької діяльності (моделювання, метод проектів, розробка презентації, публікації і т. д.), розвиваючи тим самим у школярів творчу активність [2].
Необхідною умовою розвитку технічної творчості дітей є формування в них таких психологічних та інтелектуальних якостей, які дають людині можливість швидко орієнтуватися в умовах сучасної техніки. У процесі творчої діяльності важливу роль відіграють і пізнавальні процеси, і потреби, і почуття, і вольові дії [2].
Творчі здібності розвиваються протягом усього життя особистості завдяки засвоєнню нею суспільно-історичного досвіду. Особливо інтенсивно цей розвиток відбувається в школі. Саме тут у дітей часто виявляються здібності до найрізноманітніших видів діяльності, у тому числі й творчої. У цей період дуже важливо виявити і стимулювати такі прояви. І в цьому плані величезні можливості має освітня галузь «Технології», яка найбільше підходять для організації стимулювання творчого мислення. У процесі її вивчення можна ознайомитися зі зразками творчого досвіду, нагромадженого історією розвитку виробництва, оволодіти різноманітними прийомами переносу знань, їх практичного застосування.
Організовуючи розвиток творчих здібностей учнів, слід виходити з відомих психолого-педагогічних положень про те, що:
здібності особистості виявляються і формуються в діяльності;
особистість може набути навичок творчості навіть у дуже ранньому віці;
розвиток особистості не відбувається за пасивного споглядання нею навчального процесу;
основним стимулом розвитку здібностей особистості, у тому числі й творчих, є інтерес [3].
Спостережливість – одна з основ творчої діяльності. Учні привчаються закріплювати результати спостережень, у формі короткого запису, схеми, малюнка, що допомагає краще зосереджувати увагу, підвищує почуття відповідальності, привчає до точності та самоконтролю, до "технічної зіркості".
У процесі технічної творчості розвивається увага учнів, адже їм доводиться планувати технологічний процес, зосереджувати свою увагу на будові деталей та вузлів виробу, їх взаємодії під час складання та налагоджування. Планування та виготовлення складніших виробів потребують особливої концентрації уваги з боку учнів. Концентрована увага необхідна, наприклад, під час виготовлення креслень, розмічання, складання схем, монтажу тощо. В інших випадках, навпаки, важливо вміти розподіляти увагу між кількома об'єктами, предметами та явищами (випробування моделей, перевірка роботи складного приладу чи апарата, де необхідно стежити одночасно за роботою і цілою виробу, і його частин).
Надзвичайно велике значення для технічної творчості має сталість уваги. Учень повинен вміти зберігати інтенсивність своєї уваги до кінця виконання роботи, не відволікаючись сторонніми враженнями. Отже, учні вчаться вмінню своєчасно концентрувати, розподіляти та переключити увагу, зберігаючи її сталість, тобто вчаться володіти нею.
Для успішного керівництва розвитком творчих здібностей учнів учителю необхідно знати індивідуально-психологічні особливості дітей, постійно розвивати їх пам'ять, уяву, фантазію, а також збуджувати та підтримувати інтерес до виконання певного виду роботи. Науковість, систематичність, свідомість, наочність навчання, зв'язок теорії з практикою, прагнення до міцності знань і навичок – усі ці дидактичні принципи дадуть можливість проводити роботу над розвитком творчих умінь і навичок на високому науково-методичному рівні [3].
Звичайно, творчість неможлива без закріплення і розвитку тих цінностей, які даровані людині при народженні. Розвивати творчі здібності можна по-різному.
Обдаровані учні переважно самостійно тренують свої задатки, щоб розвинути їх у здібності, і удосконалюють свої здібності, щоб вони стали творчими.
Для розвитку творчих здібностей більшості школярів важливою є саме роль учителя. "Завдання педагога – управляти процесами творчого пошуку, йдучи від простого до складного: створювати ситуації, що сприяють творчій активності та спрямованості школяра, розвивати його уяву, асоціативне мислення, здатність розуміти закономірності, прагнення постійно вдосконалюватися, розв'язувати дедалі складніші творчі завдання".
Творчість дітей необхідно розвивати в процесі всього навчання в школі. І одним з найважливіших предметів тут є урок праці.
Уроки технології в школі – важливий засіб творчого та естетичного розвитку дітей. Вони мають сприяти формуванню у дітей елементів технічного та художнього мислення, а також конструкторських здібностей.
Роблячи що-небудь своїми руками, діти розвивають увагу і пам'ять, привчаються до акуратності, наполегливості і терпінню. Все це допоможе дитині у школі, та й у подальшому його житті ці якості будуть не зайвими.
Заняття творчістю допомагають розвивати художній смак і логіку, сприяють формуванню просторової уяви. Творчі заняття не тільки розвивають фантазію, але і дають дитині безліч практичних навичок. Пришити собі гудзик, приготувати сніданок, зробити своїми руками подарунки рідним і друзям - усе це стане в нагоді дитині.
Праця – це творча робота дитини з різними матеріалами, в процесі якої він створює корисні і естетично значущі предмети і вироби для прикраси побуту (ігор, праці, відпочинку). Така праця є декоративною, художньо-прикладної діяльністю дитини, оскільки при створенні гарних предметів він враховує естетичні якості матеріалів на основі наявних уявлень, знань, практичного досвіду, придбаних у процесі трудової діяльності та на художніх заняттях.
Висновки. Таким чином, якщо в процесі трудового навчання вчитель використовує ІКТ та сучасні методи для розвитку творчого мислення, вчить дітей нестандартно підходити до вирішення проблеми, то можна розвинути творчі здібності. Творчі здібності не даються від народження і не виникають на порожньому місці. А для їх розвитку потрібні умови.
Література
1. Коберник О.М. Інноваційні педагогічні технології у трудовому навчанні: навчально-методичний посібник (пробне видання) / О.М. Коберник, Г.В. Терещук. – Тернопіль-Умань, 2007. – 208 с.
2. Проколієнко Л. М. Психологічні проблеми комп’ютеризації навчання / Л. М. Проколієнко. – К., 1985. – 152 с.
3. Терещук Г.В. Пізнавальні завдання з трудового навчання. Ч. 1. / Г.В. Терещук, Ю.О. Туранов. – Тернопіль: ТДПУ, 2000. – 118 с.
Анотація
У статті визначається вплив застосування інформаційно-комунікаційних технологій на творчі здібності учнів у процесі вивчення технологій.
Ключові слова: Творчість, інформаційно-комунікаційні технології, технічна творчість.
Аннотация
В статье определяется влияние применения информационно-коммуникационных технології на творческие способности учащихся в процессе изучения технологий.
Ключевые слова: Творчество, информационно-коммуникационные технологии, техническое творчество.
Summary
The article determines the influence of ICT use on students ' capacities in learning technologies.
Keywords: Creativity, information and communication technology, technical creativity.
м. Вінниця Україна
УДК 373.3/.5.015.91
РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ЗА ДОПОМОГОЮ ІКТ
Постановка проблеми. Проблема підвищення якості загальної середньої освіти порушували неодноразово, але й тепер рівень знань та вмінь випускника загальноосвітнього навчального закладу не завжди відповідає вимогам часу та потребує вдосконалення. На наш погляд, однією з причин такої ситуації є неготовність випускників до подальшої самоосвіти. Найбільш значущими для освіти є мотиви інтересу, мотиви обов’язку та відповідальності які існують одночасно, переходячи з одного стану в інший. При цьому інтерес є найбільш вагомим мотивом освіти тому, що, по-перше, його не можна повністю задовольнити, оскільки набуття досвіду, оновлення знань, умінь, навичок сприяє подальшому пошуку у сфері, яка цікавить, а по-друге, інтерес породжує творче ставлення до діяльності, тоді як обов’язок і відповідальність впливають більшою мірою на здійснення будь-яких дій та операцій, переходячи в процесі діяльності в інтереси. Таким чином, проблема формування інтересу як мотиву загальної середньої і майбутньої професійної освіти та майбутньої професійної діяльності є надзвичайно важливою та актуальною.
Аналіз попередніх досліджень. Сучасний вітчизняний і зарубіжний досвід доводить, що комп’ютер можна успішно застосувати під час вивчення різних навчальних курсів, зокрема, шкільних дисциплін гуманітарно-естетичного циклу. За допомогою ігрових методів, використовуючи можливості відео- та аудіо- можливостей комп’ютера, з’являються нові перспективи значного підвищення ефективності засвоєння різноманітних знань.
Дослідники переконливо доводять, що в першу чергу під час навчання з використанням ІКТ необхідно забезпечувати засвоєння змісту знань (матеріалу курсу), способів його вивчення (логічні дії, операції, тип мовлення тощо). Тому найперше, на їхню думку, перед учителем слід ставити завдання щодо виокремлення і усвідомлення основних способів розв’язування навчальних задач, встановлення співвідношення між ними. Результатом такого навчання має стати високий рівень опанування матеріалом, коли учень засвоює істотні ознаки і функції розглянутого об’єкта, може визначити місце кожного з них у наборі засобів, чітко уявляє умови їх застосування [2].
Мета статті полягає у визначенні впливу уроків технології на розвиток творчих здібностей школярів, на формування їх якостей, що дають можливість швидко орієнтуватися в умовах сучасності, формуванню елементів технічного та художнього мислення, а також конструкторських здібностей.
Виклад основного матеріалу. Застосування ІКТ робить традиційні уроки технології яскравими, насиченими. На цих уроках кожен учень працює активно, розвиваючи допитливість, пізнавальний інтерес. ІКТ дозволяють підсилити мотивацію навчання шляхом активного діалогу учня з електроними засобами, розмаїтістю й барвистістю інформації, шляхом орієнтації навчання на успіх (дозволяє довести рішення будь-якого завдання, опираючись на необхідну підказку) [1].
Процес організації навчання учнів на уроках технологій з використанням ІКТ дозволяє:
- здійснювати активацію пізнавальної діяльності учнів: зробити навчання цікавим, з одного боку, за рахунок новизни й незвичайності такої форми роботи для учнів, а з іншого, зробити його захоплюючим і яскравим, за рахунок використання засобів навчання;
- здійснювати візуалізацію навчального матеріалу: ефективно вирішувати проблему наочності навчання, розширювати можливості візуалізації навчального матеріалу роблячи його більше зрозумілим і доступним для учнів;
- здійснити індивідуалізацію процесу навчання: за рахунок наявності різнорівневих завдань, засвоєння навчального матеріалу в індивідуальному темпі, самостійне, використовуючи зручні способи сприйняття інформації, що викликає в учнів позитивні емоції й формує позитивні навчальні мотиви;
- здійснювати моніторингові відстеження процесу вивчення певної теми з метою своєчасного коригування процесу вивчення певної теми;
- створити комфортні психологічні умови для учнів при відповіді на питання: адже комп’ютер дозволяє фіксувати результати, коректно реагуючи на помилки, можна самостійно аналізувати й виправляти допущені помилки, коректувати свою діяльність завдяки наявності зворотного зв’язку, у результаті чого вдосконалюються навички;
- здійснювати розвиток творчої активності школярів у межах навчально-дослідницької діяльності (моделювання, метод проектів, розробка презентації, публікації і т. д.), розвиваючи тим самим у школярів творчу активність [2].
Необхідною умовою розвитку технічної творчості дітей є формування в них таких психологічних та інтелектуальних якостей, які дають людині можливість швидко орієнтуватися в умовах сучасної техніки. У процесі творчої діяльності важливу роль відіграють і пізнавальні процеси, і потреби, і почуття, і вольові дії [2].
Творчі здібності розвиваються протягом усього життя особистості завдяки засвоєнню нею суспільно-історичного досвіду. Особливо інтенсивно цей розвиток відбувається в школі. Саме тут у дітей часто виявляються здібності до найрізноманітніших видів діяльності, у тому числі й творчої. У цей період дуже важливо виявити і стимулювати такі прояви. І в цьому плані величезні можливості має освітня галузь «Технології», яка найбільше підходять для організації стимулювання творчого мислення. У процесі її вивчення можна ознайомитися зі зразками творчого досвіду, нагромадженого історією розвитку виробництва, оволодіти різноманітними прийомами переносу знань, їх практичного застосування.
Організовуючи розвиток творчих здібностей учнів, слід виходити з відомих психолого-педагогічних положень про те, що:
здібності особистості виявляються і формуються в діяльності;
особистість може набути навичок творчості навіть у дуже ранньому віці;
розвиток особистості не відбувається за пасивного споглядання нею навчального процесу;
основним стимулом розвитку здібностей особистості, у тому числі й творчих, є інтерес [3].
Спостережливість – одна з основ творчої діяльності. Учні привчаються закріплювати результати спостережень, у формі короткого запису, схеми, малюнка, що допомагає краще зосереджувати увагу, підвищує почуття відповідальності, привчає до точності та самоконтролю, до "технічної зіркості".
У процесі технічної творчості розвивається увага учнів, адже їм доводиться планувати технологічний процес, зосереджувати свою увагу на будові деталей та вузлів виробу, їх взаємодії під час складання та налагоджування. Планування та виготовлення складніших виробів потребують особливої концентрації уваги з боку учнів. Концентрована увага необхідна, наприклад, під час виготовлення креслень, розмічання, складання схем, монтажу тощо. В інших випадках, навпаки, важливо вміти розподіляти увагу між кількома об'єктами, предметами та явищами (випробування моделей, перевірка роботи складного приладу чи апарата, де необхідно стежити одночасно за роботою і цілою виробу, і його частин).
Надзвичайно велике значення для технічної творчості має сталість уваги. Учень повинен вміти зберігати інтенсивність своєї уваги до кінця виконання роботи, не відволікаючись сторонніми враженнями. Отже, учні вчаться вмінню своєчасно концентрувати, розподіляти та переключити увагу, зберігаючи її сталість, тобто вчаться володіти нею.
Для успішного керівництва розвитком творчих здібностей учнів учителю необхідно знати індивідуально-психологічні особливості дітей, постійно розвивати їх пам'ять, уяву, фантазію, а також збуджувати та підтримувати інтерес до виконання певного виду роботи. Науковість, систематичність, свідомість, наочність навчання, зв'язок теорії з практикою, прагнення до міцності знань і навичок – усі ці дидактичні принципи дадуть можливість проводити роботу над розвитком творчих умінь і навичок на високому науково-методичному рівні [3].
Звичайно, творчість неможлива без закріплення і розвитку тих цінностей, які даровані людині при народженні. Розвивати творчі здібності можна по-різному.
Обдаровані учні переважно самостійно тренують свої задатки, щоб розвинути їх у здібності, і удосконалюють свої здібності, щоб вони стали творчими.
Для розвитку творчих здібностей більшості школярів важливою є саме роль учителя. "Завдання педагога – управляти процесами творчого пошуку, йдучи від простого до складного: створювати ситуації, що сприяють творчій активності та спрямованості школяра, розвивати його уяву, асоціативне мислення, здатність розуміти закономірності, прагнення постійно вдосконалюватися, розв'язувати дедалі складніші творчі завдання".
Творчість дітей необхідно розвивати в процесі всього навчання в школі. І одним з найважливіших предметів тут є урок праці.
Уроки технології в школі – важливий засіб творчого та естетичного розвитку дітей. Вони мають сприяти формуванню у дітей елементів технічного та художнього мислення, а також конструкторських здібностей.
Роблячи що-небудь своїми руками, діти розвивають увагу і пам'ять, привчаються до акуратності, наполегливості і терпінню. Все це допоможе дитині у школі, та й у подальшому його житті ці якості будуть не зайвими.
Заняття творчістю допомагають розвивати художній смак і логіку, сприяють формуванню просторової уяви. Творчі заняття не тільки розвивають фантазію, але і дають дитині безліч практичних навичок. Пришити собі гудзик, приготувати сніданок, зробити своїми руками подарунки рідним і друзям - усе це стане в нагоді дитині.
Праця – це творча робота дитини з різними матеріалами, в процесі якої він створює корисні і естетично значущі предмети і вироби для прикраси побуту (ігор, праці, відпочинку). Така праця є декоративною, художньо-прикладної діяльністю дитини, оскільки при створенні гарних предметів він враховує естетичні якості матеріалів на основі наявних уявлень, знань, практичного досвіду, придбаних у процесі трудової діяльності та на художніх заняттях.
Висновки. Таким чином, якщо в процесі трудового навчання вчитель використовує ІКТ та сучасні методи для розвитку творчого мислення, вчить дітей нестандартно підходити до вирішення проблеми, то можна розвинути творчі здібності. Творчі здібності не даються від народження і не виникають на порожньому місці. А для їх розвитку потрібні умови.
Література
1. Коберник О.М. Інноваційні педагогічні технології у трудовому навчанні: навчально-методичний посібник (пробне видання) / О.М. Коберник, Г.В. Терещук. – Тернопіль-Умань, 2007. – 208 с.
2. Проколієнко Л. М. Психологічні проблеми комп’ютеризації навчання / Л. М. Проколієнко. – К., 1985. – 152 с.
3. Терещук Г.В. Пізнавальні завдання з трудового навчання. Ч. 1. / Г.В. Терещук, Ю.О. Туранов. – Тернопіль: ТДПУ, 2000. – 118 с.
Анотація
У статті визначається вплив застосування інформаційно-комунікаційних технологій на творчі здібності учнів у процесі вивчення технологій.
Ключові слова: Творчість, інформаційно-комунікаційні технології, технічна творчість.
Аннотация
В статье определяется влияние применения информационно-коммуникационных технології на творческие способности учащихся в процессе изучения технологий.
Ключевые слова: Творчество, информационно-коммуникационные технологии, техническое творчество.
Summary
The article determines the influence of ICT use on students ' capacities in learning technologies.
Keywords: Creativity, information and communication technology, technical creativity.
Схожі теми
» Зв'язок теорії з практикою у процесі вивчення іноземної мови студентами педагогічних училищ засобами інноваційних технологій
» ОСОБИСТІСНЕ ЗОРІНТУВАННЯ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
» ТЕОРЕТИЧНІ ПЕРЕДУМОВИ ФОРМУВАННЯ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
» ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
» ПЕДАГОГІЧНІ ПРИЙОМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ХУДОЖНЬО-ТВОРЧИХ ЗАХОДІВ СТУДЕНТАМИ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕДЖУ
» ОСОБИСТІСНЕ ЗОРІНТУВАННЯ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
» ТЕОРЕТИЧНІ ПЕРЕДУМОВИ ФОРМУВАННЯ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
» ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
» ПЕДАГОГІЧНІ ПРИЙОМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ХУДОЖНЬО-ТВОРЧИХ ЗАХОДІВ СТУДЕНТАМИ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕДЖУ
Конференція ІМАД ВДПУ ім.М.Коцюбинського :: Ваша первая категория :: Актуальні проблеми сучасної науки та наукових досліджень 2015
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
|
|