ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНОГО ТЕСТУВАННЯ ЯК ЗАСОБУ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ НА УРОКАХ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
Конференція ІМАД ВДПУ ім.М.Коцюбинського :: Ваша первая категория :: Актуальні проблеми сучасної науки та наукових досліджень 2015
Сторінка 1 з 1
ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНОГО ТЕСТУВАННЯ ЯК ЗАСОБУ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ НА УРОКАХ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
УДК 373.3.091.26:004.9 Кривоконь С. О., Вінниця, Україна
ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНОГО ТЕСТУВАННЯ ЯК ЗАСОБУ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ НА УРОКАХ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
Постановка проблеми. Нині актуальною є проблема підготовки учнів до життя в сучасному суспільстві, до професійної діяльності в високорозвиненому інформаційному середовищі, до одержання освіти з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Оцінити діяльність учня, використовуючи класичну систему оцінювання знань, умінь і навичок стає все важче і важче. У зв’язку зі зміною вимог до освіти в цілому і до початкової освіти зокрема, змінюються і вимоги до підготовленості учнів для успішного навчання в школі. Тому сьогодні урок потребує технологій, що дозволяють дітям самим впливати на те, що і як вони вивчають. Однією з технологій, що виявляє позитивні та проблемні зони засвоєння навчального матеріалу кожним учнем є комп’ютерний тестовий контроль.
Метою статті є з’ясувати доцільність використання комп’ютерного тестового контролю навчальних досягнень учнів загальноосвітніх навчальних закладів (ЗНЗ) та познайомитись із комп’ютерними оболонками, доступними для використання в початковій школі.
Аналіз попередніх досліджень. У порівнянні з тестуванням, комп’ютерне тестування – це недостатньо вивчена проблема, яка народилася не так вже й давно, але вже доволі впевнено посіла місце у процесі оцінювання та діагностики знань учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Цю тему досліджували В. Аванесов, Г. Анастазі, В. Беспалько, М. Розенберг, а також вчитель-практик ЗНЗ [5].
Виклад основного матеріалу. Перші тести для об’єктивного контролю знань, умінь і навичок з’явилися на початку XX століття. Вони швидко завоювали популярність серед викладачів вузів і шкіл в Англії і США, а пізніше і в СРСР. Застій у розробці тестів та їх застосування тривав близько сорока років – з середини 1930-х до кінця 1970-х років, після чого знову почали з’являтися публікації з цієї проблеми. Тестові методи не покликані заміняти викладача і його особистий досвід, а навпаки, покликані допомагати йому, звільнивши його від рутинної роботи і дати, тим самим, йому можливість зосередитися на підвищенні якості викладання. У науку слово «тест» потрапило вже з англійської мови, що означає «випробування, проба, перевірка» [5].
Торкаючись питання методики використання тестів для контролю результатів навчання молодших школярів необхідно згадати про основні функції перевірки і оцінки результатів. Сьогодні найбільш поширений вид роботи на уроках у початковій школі – це використання комп’ютерного тестування [5].
Тести – один із засобів перевірки й оцінки результатів навчання школярів. Останнім часом вони одержують усе більше застосування в практиці навчання [3].
Тест успішності – це сукупність спеціально підібраних завдань для виявлення знань учнів, що потребують коротких однозначних відповідей.
Тести успішності можна застосовувати на всіх етапах дидактичного процесу. З їх допомогою ефективно забезпечується попередній, поточний, тематичний і підсумковий контроль знань учнів з усіх предметів у початковій школі. Систематична перевірка знань не тільки сприяє ефективності засвоєння нових знань, а й виховує свідоме ставлення до навчання, формує акуратність, працьовитість, цілеспрямованість, активізує увагу, розвиває здатність до аналізу. За умов використання тестового контролю забезпечуються рівні для всіх учнів умови перевірки, тобто підвищується об'єктивність перевірки знань [4].
Порівняно з традиційними формами контролю комп’ютерне тестування має ряд переваг:
- швидке одержання результатів і звільнення вчителя від трудомісткої роботи з обробки результатів тестування;
- індивідуалізація процесу навчання (автономність);
- певний психологічний комфорт учнів під час тестування;
- оперативність;
- підвищення об’єктивності оцінювання знань, і, як наслідок, позитивний стимулюючий вплив на пізнавальну діяльність учня;
- конфіденційність при анонімному тестуванні;
- тестування на комп’ютері більш цікаве у порівнянні з традиційними формами опитування, що створює позитивну мотивацію в учнів;
- можливість застосування технічних засобів;
- універсальність, охоплення всіх стадій процесу навчання;
- контроль великого обсягу матеріалу;
- зменшення порівняно з традиційним опитуванням затрати часу на 50 відсотків [3].
Створюючи тестові завдання до уроків самостійно, вчитель повинен перш за все оволодіти методикою розробки тестів, знати вимоги, що висуваються до тестових завдань.
Основні вимоги до тестових завдань:
-зміст завдань повинен відповідати програмним вимогам;
- уникнення завдань, які не викликають жодних труднощів;
- відповідь на одне завдання тесту не повинна містити підказки на інші;
- необхідно користуватися чіткою, зрозумілою мовою, не використовувати багатозначних понять, рідко вживаних слів, сленгу, діалектизмів;
- невірні відповіді до тестових запитань повинні бути правдо¬подібні, мати реальне відношення до предмета, що вивчається, з метою мінімізації вгадування;
- середній час тестування – 15-20 хв (у початковій школі);
- кількість завдань – до 20;
- бажано тестові завдання впорядкувати за зростанням рівня складності;
- складність тесту має відповідати середньому рівню знань учнів;
-бажано створювати різнотипні тестові завдання, що унеможливить однотипність у роботі.
Існують такі програми для створення комп’ютерних тестів: MyTest, TestYourSelf, MіnіTestSL, Оріон, Конструктор тестів, MyTest Pro, Test-W і Test-W2, які легко встановлюються на комп’ютер і є досить функціональними. Розглянемо детальніше деякі з них.
Комп’ютерна оболонка MyTest призначена для здійснення мережевого моніторингу знань учнів, збору й обробки результатів тестування. У цій оболонці можна використовувати 8 типів питань: одиночний вибір; множинний вибір; установлення порядку слідування; встановлення відповідності; визначення істинності або хибності твердження; ручне введення числа; ручне введення тексту; вибір місця на зображенні. В оболонці MyTest Pro – 10 типів питань. Також можна імпортувати питання з інших тестів.
В оболонці MyTest передбачена можливість різних режимів тестування: навчального, штрафного чи вільного. Є можливість створювати підказки, зауваження, пояснення, що забезпечує можливість індивідуального підходу у навчанні. На рис. 1 зображено інтерфейс оболонки MyTest в файлі Editor (редагуванні тесту).
Підготовка тестів у цій оболонці не потребує високого рівня комп’ютерної грамотності вчителя і не займає багато часу. Перевагою комп’ютерного тестування в оболонці MyTest є те, що одночасно продуктивно працює весь клас і за 15-20 хвилин можна одержати інформацію про успішність всіх учнів. Це примушує їх систематично готуватись до кожного уроку, що і вирішує проблему ефективності засвоєння знань. Під час перевірки визначаються прогалини в знаннях, що дуже важливо для продуктивного самонавчання. Індивідуальна і диференційована робота з учнями з попередження неуспішності також базується на поточному тестуванні.
MyTest, MyTest Pro – оболонки для мережевого тестування. Існують також контрольно-діагностичні системи для здійснення локального діагностування: оболонки Test-W і Test-W2. Ці програми не потребують інсталювання на комп’ютер, їх достатньо скопіювати на комп’ютер разом з папкою, в якій вони знаходяться. Вони значно простіші в порівнянні з тестовою оболонкою MyTest, і мають менше можливостей. В цих тестуючи оболонках є тільки 2 типи питань: з однією правильною відповіддю; з декількома правильними відповідями. На рис. 2 зображено інтерфейс тестової оболонки Test-W в файлі Editor (редагуванні тесту).
На відміну від оболонки Test-W, в тестовій оболонці Test-W2 можлива зміна шрифту (підкреслення, курсив та жирний текст) та розміру тексту; можливе уведення в запитаннях формул і рисунків. На рис. 3 зображено інтерфейс тестової оболонки Test-W2 в файлі Editor (редагуванні тесту).
Програма тестування дозволяє визначити рівень знань учня в тій чи іншій області. Після проходження тесту учневі виставляється оцінка.
У цих тестових оболонках учитель може створювати, змінювати або видаляти групи користувачів, переглядати результати тестування і проводити аналіз відповідей учнів.
Загалом, використання комп’ютерної тестової форми контролю забезпечує:
-високий рівень навчальних досягнень з предметів початкової ланки освіти;
-виховує ціннісне ставлення до навчальної діяльності;
-розвиває пам’ять, логічне мислення;
-розвиває вміння робити правильний вибір;
-знижує рівень тривожності;
-допомагає вчителеві здійснювати своєчасно корекцію знань [5].
Висновки. Отже, контрольно-оцінювальна діяльність учителя та учнів є важливим необхідним компонентом навчально-виховного процесу. В умовах розбудови сучасної шкільної освіти вона потребує вдосконалення і якісного методичного забезпечення. З-поміж різних видів контролю тестовий комп’ютерний контроль відіграє провідну роль, оскільки впливає на характер засвоєння знань, на розумовий розвиток школярів, забезпечує здійснення діагностики рівнів навченості учнів і на цій основі індивідуалізує процес навчання [3]. Серед усього розмаїття тестових оболонок у початковій школі варто використовувати Test-W, Test-W2, MyTest.
Література
1. Альошина Т.М. Тести як форма контролю / Т.М. Альошина,
Н.В. Савінцева // Початкова школа. – 1993, № 1. – С. 22-23.
2. Марценюк С. Впровадження інноваційних комп’ютерних методів навчання / С. Марценюк // Освіта. Технікуми, коледжі. – 2004. – № 2(. – С. 16-17.
3. Тестові технології як один із засобів перевірки й оцінки результатів навчання школярів у сучасній школі [Електронний ресурс] / Кваша Т.В. – Режим доступу : http://timso.koippo.kr.ua/hmura9/testovi-tehnolohiji-yak-odyn-iz-zasobiv-perevirky-j-otsinky-rezultativ-navchannya-shkolyariv-u-suchasnij-shkoli/.
4. Використання електронного тестування як засобу підвищення ефективності закріплення нових знань [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/33722/.
5. Використання комп’ютерних тестових методик під час вивчення та закріплення нового матеріалу на уроках математики [Електронний ресурс].
Режим_доступу_:_https://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB4QFjAAahUKEwjOuMyL_zIAhUL_XIKHQH7BZE&url=http.
Анотація. Використання комп’ютерного тестування як засобу підвищення ефективності закріплення нових знань на уроках в початковій школі. У статті з’ясовується доцільність використання комп’ютерного тестового контролю навчальних досягнень учнів початкової школи та характеризуються комп’ютерні оболонки, які доступні для використання в початковій школі, розкриваються позитивні сторони даних технологій.
Ключові слова: комп’ютерний тестовий контроль, тест успішності, комп’ютерна тестова оболонка.
Аннотация. Использование компьютерного тестирования как средства повышения эффективности закрепления новых знаний на уроках в начальной школе. В статье выясняется целесообразность использования компьютерного тестового контроля знаний учащихся начальной школы и характеризуються компьютерные оболочки, которые доступны для использования в начальной школе, раскрываются положительные стороны данных технологий.
Ключевые слова: компьютерный тестовый контроль, тест успеваемости, компьютерная тестовая оболочка.
Annotation. Using computer-based testing as a means of improving the efficiency of the consolidation of new knowledge in class in elementary school. The article revealed the feasibility of using computer test control of educational achievements of primary school pupils and described in detail computer shells that are available for use in elementary school, reveal the positive aspects of these technologies.
Keywords: computer test control, test progress, test computer shell.
ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНОГО ТЕСТУВАННЯ ЯК ЗАСОБУ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ НА УРОКАХ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
Постановка проблеми. Нині актуальною є проблема підготовки учнів до життя в сучасному суспільстві, до професійної діяльності в високорозвиненому інформаційному середовищі, до одержання освіти з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Оцінити діяльність учня, використовуючи класичну систему оцінювання знань, умінь і навичок стає все важче і важче. У зв’язку зі зміною вимог до освіти в цілому і до початкової освіти зокрема, змінюються і вимоги до підготовленості учнів для успішного навчання в школі. Тому сьогодні урок потребує технологій, що дозволяють дітям самим впливати на те, що і як вони вивчають. Однією з технологій, що виявляє позитивні та проблемні зони засвоєння навчального матеріалу кожним учнем є комп’ютерний тестовий контроль.
Метою статті є з’ясувати доцільність використання комп’ютерного тестового контролю навчальних досягнень учнів загальноосвітніх навчальних закладів (ЗНЗ) та познайомитись із комп’ютерними оболонками, доступними для використання в початковій школі.
Аналіз попередніх досліджень. У порівнянні з тестуванням, комп’ютерне тестування – це недостатньо вивчена проблема, яка народилася не так вже й давно, але вже доволі впевнено посіла місце у процесі оцінювання та діагностики знань учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Цю тему досліджували В. Аванесов, Г. Анастазі, В. Беспалько, М. Розенберг, а також вчитель-практик ЗНЗ [5].
Виклад основного матеріалу. Перші тести для об’єктивного контролю знань, умінь і навичок з’явилися на початку XX століття. Вони швидко завоювали популярність серед викладачів вузів і шкіл в Англії і США, а пізніше і в СРСР. Застій у розробці тестів та їх застосування тривав близько сорока років – з середини 1930-х до кінця 1970-х років, після чого знову почали з’являтися публікації з цієї проблеми. Тестові методи не покликані заміняти викладача і його особистий досвід, а навпаки, покликані допомагати йому, звільнивши його від рутинної роботи і дати, тим самим, йому можливість зосередитися на підвищенні якості викладання. У науку слово «тест» потрапило вже з англійської мови, що означає «випробування, проба, перевірка» [5].
Торкаючись питання методики використання тестів для контролю результатів навчання молодших школярів необхідно згадати про основні функції перевірки і оцінки результатів. Сьогодні найбільш поширений вид роботи на уроках у початковій школі – це використання комп’ютерного тестування [5].
Тести – один із засобів перевірки й оцінки результатів навчання школярів. Останнім часом вони одержують усе більше застосування в практиці навчання [3].
Тест успішності – це сукупність спеціально підібраних завдань для виявлення знань учнів, що потребують коротких однозначних відповідей.
Тести успішності можна застосовувати на всіх етапах дидактичного процесу. З їх допомогою ефективно забезпечується попередній, поточний, тематичний і підсумковий контроль знань учнів з усіх предметів у початковій школі. Систематична перевірка знань не тільки сприяє ефективності засвоєння нових знань, а й виховує свідоме ставлення до навчання, формує акуратність, працьовитість, цілеспрямованість, активізує увагу, розвиває здатність до аналізу. За умов використання тестового контролю забезпечуються рівні для всіх учнів умови перевірки, тобто підвищується об'єктивність перевірки знань [4].
Порівняно з традиційними формами контролю комп’ютерне тестування має ряд переваг:
- швидке одержання результатів і звільнення вчителя від трудомісткої роботи з обробки результатів тестування;
- індивідуалізація процесу навчання (автономність);
- певний психологічний комфорт учнів під час тестування;
- оперативність;
- підвищення об’єктивності оцінювання знань, і, як наслідок, позитивний стимулюючий вплив на пізнавальну діяльність учня;
- конфіденційність при анонімному тестуванні;
- тестування на комп’ютері більш цікаве у порівнянні з традиційними формами опитування, що створює позитивну мотивацію в учнів;
- можливість застосування технічних засобів;
- універсальність, охоплення всіх стадій процесу навчання;
- контроль великого обсягу матеріалу;
- зменшення порівняно з традиційним опитуванням затрати часу на 50 відсотків [3].
Створюючи тестові завдання до уроків самостійно, вчитель повинен перш за все оволодіти методикою розробки тестів, знати вимоги, що висуваються до тестових завдань.
Основні вимоги до тестових завдань:
-зміст завдань повинен відповідати програмним вимогам;
- уникнення завдань, які не викликають жодних труднощів;
- відповідь на одне завдання тесту не повинна містити підказки на інші;
- необхідно користуватися чіткою, зрозумілою мовою, не використовувати багатозначних понять, рідко вживаних слів, сленгу, діалектизмів;
- невірні відповіді до тестових запитань повинні бути правдо¬подібні, мати реальне відношення до предмета, що вивчається, з метою мінімізації вгадування;
- середній час тестування – 15-20 хв (у початковій школі);
- кількість завдань – до 20;
- бажано тестові завдання впорядкувати за зростанням рівня складності;
- складність тесту має відповідати середньому рівню знань учнів;
-бажано створювати різнотипні тестові завдання, що унеможливить однотипність у роботі.
Існують такі програми для створення комп’ютерних тестів: MyTest, TestYourSelf, MіnіTestSL, Оріон, Конструктор тестів, MyTest Pro, Test-W і Test-W2, які легко встановлюються на комп’ютер і є досить функціональними. Розглянемо детальніше деякі з них.
Комп’ютерна оболонка MyTest призначена для здійснення мережевого моніторингу знань учнів, збору й обробки результатів тестування. У цій оболонці можна використовувати 8 типів питань: одиночний вибір; множинний вибір; установлення порядку слідування; встановлення відповідності; визначення істинності або хибності твердження; ручне введення числа; ручне введення тексту; вибір місця на зображенні. В оболонці MyTest Pro – 10 типів питань. Також можна імпортувати питання з інших тестів.
В оболонці MyTest передбачена можливість різних режимів тестування: навчального, штрафного чи вільного. Є можливість створювати підказки, зауваження, пояснення, що забезпечує можливість індивідуального підходу у навчанні. На рис. 1 зображено інтерфейс оболонки MyTest в файлі Editor (редагуванні тесту).
Підготовка тестів у цій оболонці не потребує високого рівня комп’ютерної грамотності вчителя і не займає багато часу. Перевагою комп’ютерного тестування в оболонці MyTest є те, що одночасно продуктивно працює весь клас і за 15-20 хвилин можна одержати інформацію про успішність всіх учнів. Це примушує їх систематично готуватись до кожного уроку, що і вирішує проблему ефективності засвоєння знань. Під час перевірки визначаються прогалини в знаннях, що дуже важливо для продуктивного самонавчання. Індивідуальна і диференційована робота з учнями з попередження неуспішності також базується на поточному тестуванні.
MyTest, MyTest Pro – оболонки для мережевого тестування. Існують також контрольно-діагностичні системи для здійснення локального діагностування: оболонки Test-W і Test-W2. Ці програми не потребують інсталювання на комп’ютер, їх достатньо скопіювати на комп’ютер разом з папкою, в якій вони знаходяться. Вони значно простіші в порівнянні з тестовою оболонкою MyTest, і мають менше можливостей. В цих тестуючи оболонках є тільки 2 типи питань: з однією правильною відповіддю; з декількома правильними відповідями. На рис. 2 зображено інтерфейс тестової оболонки Test-W в файлі Editor (редагуванні тесту).
На відміну від оболонки Test-W, в тестовій оболонці Test-W2 можлива зміна шрифту (підкреслення, курсив та жирний текст) та розміру тексту; можливе уведення в запитаннях формул і рисунків. На рис. 3 зображено інтерфейс тестової оболонки Test-W2 в файлі Editor (редагуванні тесту).
Програма тестування дозволяє визначити рівень знань учня в тій чи іншій області. Після проходження тесту учневі виставляється оцінка.
У цих тестових оболонках учитель може створювати, змінювати або видаляти групи користувачів, переглядати результати тестування і проводити аналіз відповідей учнів.
Загалом, використання комп’ютерної тестової форми контролю забезпечує:
-високий рівень навчальних досягнень з предметів початкової ланки освіти;
-виховує ціннісне ставлення до навчальної діяльності;
-розвиває пам’ять, логічне мислення;
-розвиває вміння робити правильний вибір;
-знижує рівень тривожності;
-допомагає вчителеві здійснювати своєчасно корекцію знань [5].
Висновки. Отже, контрольно-оцінювальна діяльність учителя та учнів є важливим необхідним компонентом навчально-виховного процесу. В умовах розбудови сучасної шкільної освіти вона потребує вдосконалення і якісного методичного забезпечення. З-поміж різних видів контролю тестовий комп’ютерний контроль відіграє провідну роль, оскільки впливає на характер засвоєння знань, на розумовий розвиток школярів, забезпечує здійснення діагностики рівнів навченості учнів і на цій основі індивідуалізує процес навчання [3]. Серед усього розмаїття тестових оболонок у початковій школі варто використовувати Test-W, Test-W2, MyTest.
Література
1. Альошина Т.М. Тести як форма контролю / Т.М. Альошина,
Н.В. Савінцева // Початкова школа. – 1993, № 1. – С. 22-23.
2. Марценюк С. Впровадження інноваційних комп’ютерних методів навчання / С. Марценюк // Освіта. Технікуми, коледжі. – 2004. – № 2(. – С. 16-17.
3. Тестові технології як один із засобів перевірки й оцінки результатів навчання школярів у сучасній школі [Електронний ресурс] / Кваша Т.В. – Режим доступу : http://timso.koippo.kr.ua/hmura9/testovi-tehnolohiji-yak-odyn-iz-zasobiv-perevirky-j-otsinky-rezultativ-navchannya-shkolyariv-u-suchasnij-shkoli/.
4. Використання електронного тестування як засобу підвищення ефективності закріплення нових знань [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/33722/.
5. Використання комп’ютерних тестових методик під час вивчення та закріплення нового матеріалу на уроках математики [Електронний ресурс].
Режим_доступу_:_https://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB4QFjAAahUKEwjOuMyL_zIAhUL_XIKHQH7BZE&url=http.
Анотація. Використання комп’ютерного тестування як засобу підвищення ефективності закріплення нових знань на уроках в початковій школі. У статті з’ясовується доцільність використання комп’ютерного тестового контролю навчальних досягнень учнів початкової школи та характеризуються комп’ютерні оболонки, які доступні для використання в початковій школі, розкриваються позитивні сторони даних технологій.
Ключові слова: комп’ютерний тестовий контроль, тест успішності, комп’ютерна тестова оболонка.
Аннотация. Использование компьютерного тестирования как средства повышения эффективности закрепления новых знаний на уроках в начальной школе. В статье выясняется целесообразность использования компьютерного тестового контроля знаний учащихся начальной школы и характеризуються компьютерные оболочки, которые доступны для использования в начальной школе, раскрываются положительные стороны данных технологий.
Ключевые слова: компьютерный тестовый контроль, тест успеваемости, компьютерная тестовая оболочка.
Annotation. Using computer-based testing as a means of improving the efficiency of the consolidation of new knowledge in class in elementary school. The article revealed the feasibility of using computer test control of educational achievements of primary school pupils and described in detail computer shells that are available for use in elementary school, reveal the positive aspects of these technologies.
Keywords: computer test control, test progress, test computer shell.
Схожі теми
» ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ПРЕЗЕНТАЦІЙ НА УРОКАХ ПРИРОДОЗНАВСТВА В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
» Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках математики в початковій школі
» ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
» ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
» ВИКОРИСТАННЯ ІКТ ЯК ЗАСОБУ ЕСТЕТИЧНОГО РОЗВИТКУ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НА УРОКАХ МУЗИКИ
» Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках математики в початковій школі
» ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
» ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
» ВИКОРИСТАННЯ ІКТ ЯК ЗАСОБУ ЕСТЕТИЧНОГО РОЗВИТКУ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НА УРОКАХ МУЗИКИ
Конференція ІМАД ВДПУ ім.М.Коцюбинського :: Ваша первая категория :: Актуальні проблеми сучасної науки та наукових досліджень 2015
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
|
|