ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Конференція ІМАД ВДПУ ім.М.Коцюбинського :: Ваша первая категория :: Актуальні проблеми сучасної науки та наукових досліджень 2015
Сторінка 1 з 1
ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
УДК [373.3/.5.091.33:004.9]:811.111
О.І. Макарова
м. Вінниця, Україна
ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Ми живемо в епоху бурхливого розвитку цивілізації. Щодня з’являються нові винаходи, вдосконалюється техніка, спрощуються процеси виробництва та відпадає потреба у нещодавно необхідних нам речах. За останні роки найсуттєвіших змін зазнали інформаційні технології. Інформаційні технології – вимога сьогодення, яка дає можливість створити суспільство, що засноване на знаннях. Вони стрімко увірвалися в усі сфери нашого життя і стають такою ж реальністю, як телефонний зв'язок чи подорожування літаком і спрощують спілкування та співробітництво. Без сумніву можна сказати, що інформаційні технології в першу чергу стирають кордони і перешкоди на шляху до здобуття знань, і насамперед вчителі повинні бути зацікавлені в тому, щоб зробити навчання більш продуктивним і різноманітним, а тут в жодному разі не можна обійтись без залучення інформаційних технологій на уроках.
Маючи невеликий власний досвід роботи зі школярами, я можу зробити висновок, що через появу і вдосконалення мобільних телефонів, планшетів та інших гаджетів, зацікавити учнів на уроках стало досить таки нелегким завданням для вчителя. Але я, як майбутній викладач англійської мови вважаю, що захопленням «сидіти» в інтернеті та в різноманітних соціальних мережах можна скористатися для того, щоб зацікавити учнів у вивченні іноземної мови та зробити процес здобуття знань набагато веселішим не тільки для дітей, але й для себе.
Основною метою вивчення іноземної мови в середній школі є формування в учнів комунікативної компетенції, всі інші цілі (освітня, виховна та розвиваюча) реалізуються у процесі здійснення цієї головної мети. Комунікативний підхід передбачає навчання спілкуванню і формування здібностей для міжкультурної взаємодії [4, с. 1].
Іншомовна комунікативна компетенція формується в результаті засвоєння мовного, мовленнєвого, країнознавчого та лінгвокраїнознавчого матеріалу. Вона включає в себе такі види компетенцій: мовну, мовленнєву, соціокультурну.
Мовна компетенція включає мовні знання (лексичні, фонетичні, граматичні та орфографічні) і відповідні навички; мовленнєва компетенція включає чотири види компетенцій: уміння в аудіюванні, говорінні, читанні, письмі. Мовленнєві навички є складовою частиною мовленнєвих умінь.
Соціокультурна компетенція складається з країнознавчої та лінгвокраїнознавчої компетенцій. Країнознавча компетенція – це знання учнів про культуру країни, мова якої вивчається (знання історії, географії, економіки, державного устрою, особливостей побуту, традиції та звичаїв країни). Лінгвокраїнознавча компетенція передбачає володіння учнями особливостями мовленнєвої та немовленнєвої (міміка, жести, що супроводжують висловлювання) поведінки носіїв мови в певних ситуаціях спілкування [1, с. 6].
В даній статті я хотіла б детальніше зупинитися на формуванні в учнів мовленнєвої компетенції, а саме на здобутті умінь в говорінні. Сьогодні інтернет робить неможливе можливим. По-перше, створено величезну кількість програм, які допомагають людям розширити свій словниковий запас. По-друге, британські вчителі, що займаються викладанням англійської мови в школах та університетах, записують власні відеоуроки та викладають їх на youtube.com. Це дає можливість вчителям з усього світу перейняти досвід їх британських колег, а учням ще раз повторити вивчені теми, краще в них розібратись та послухати як говорять носії мови. По-третє, переглядаючи в інтернеті фільми англійською мовою, учень вивчає новий лексичний матеріал, звертає увагу на інтонацію, з якою говорять персонажі і тим самим готує себе до реального спілкування з носієм мови. Тобто, вчитель повинен використовувати різноманітні навчальні відео, фрагменти фільмів, програми, що відповідають темі уроку. Це насамперед допоможе вчителю створити певну комунікативну ситуацію на уроці, а учням дасть змогу перенестися в неї. Комунікативна ситуація включає чотири основні чинники:
1) обставини дійсності, в яких відбувається комунікація;
2) стосунки між комунікантами;
3) мовленнєві наміри;
4) реалізацію самого акту спілкування.
Наприклад, вчитель розглядає з учнями тему «Sport», на мою думку, для створення комунікативної ситуації доречно було б використати відео, в якому б учні побачили любителів різних видів спорту, що обговорюють переваги та недоліки кожного з них. Це допоможе їм згадати які види спорту існують і визначити ті, які їм подобаються, а які ні. Після перегляду даного відео можна розділити учнів на маленькі групи і попросити їх уявити себе прихильниками різних видів спорту. Їх завданням буде обговорити між собою їх погляди і вподобання. Також, так, як на уроці зазвичай часу не вистачає, можна розділити дітей на групи і попросити їх підготувати оригінальну презентацію певного виду спорту. Для виконання цього завдання їм потрібно буде пошукати цікаві відео, уривки з фільмів, інтерв’ю з відомими спортсменами, які можна буде використати для презентації. Під час підготовки цього завдання вони зможуть почерпнути для себе багато нової інформації, на яку зможуть опиратися при обговоренні і презентації свого виду спорту в класі. Такий вид роботи збагатить школярів знаннями про культуру народу мову якого вони вивчають. Під культурою я розумію не тільки народні традиції і звичаї, а й особливості поведінки людей в умовах спілкування й етикет спілкування. Також не можу не згадати про всім добре відому програму SKYPE, яка дає можливість підтримувати зв’язок з мешканцями всього світу. Завдяки ній у вчителів англійської мови є можливість влаштовувати учням живе спілкування з носієм мови. Так діти зможуть зрозуміти необхідність вивчення англійської мови.
Необхідно, щоб кожен викладач зрозумів просту думку: комп’ютер у навчальному процесі – не механічний педагог, а засіб, що підсилює і розширює можливості навчальної діяльності слухачів [3, с. 34]. Навчання із залученням різних інформаційних технологій потребує ще більших часозатрат і особливої уваги зі сторони вчителя. На сьогодні створено дуже багато різноманітних комп’ютерних програм, існує величезна кількість інформації, але необхідно обирати лише ту, яка найбільш точно буде відповідати цілям уроку і не просто зацікавить учнів, а ще й поглибить їх знання. Відбір необхідного матеріалу – це справа дуже відповідальна і потребує компетентності та старань вчителя, але використовуючи такий вид роботи у класі, викладач точно не залишить учнів байдужими до свого предмету.
Все частіше і частіше викладачі всього світу влаштовують вебінари, і діляться своїм досвідом щодо доречності використання тих чи інших інноваційних засобів, технологій та інформаційних джерел. На мою думку, вчителю, який хоче крокувати в ногу з часом та зі своїми учнями необхідно брати участь у такого роду заходах, тому, що застосування комп’ютерів, мультимедійних дошок та інших гаджетів на уроках англійської мови значно підвищує якість і інтенсивність навчального процесу. Це дає змогу учням засвоїти більшу кількість матеріалу, ніж вони би засвоїли просто переглядаючи підручники.
Отже, переваги використання інформаційних технологій на уроках англійської мови очевидні: вони зацікавлюють учнів, допомагають розширити їх кругозір і поглибити знання, дають змогу повчитися і поспілкуватися з носіями мови, показують учням для чого потрібно вивчати мову тощо. Але, не варто забувати про те, що використання цих технологій потребує особливої уваги і відповідальності вчителя для того, щоб профільтрувати всю інформацію. Використання інформаційних технологій зробить уроки цікавими та наочними, виконання домашнього завдання легшим і веселішим, а викладача сучаснішим і обізнанішим.
Література:
1. Глазунова Т. В. Курс лекцій з методики викладання іноземних мов у загальноосвітній школі (для студенів 3 курсу заочної форми навчання) / Т.В. Глазунова. – Вінниця: ВДПУ ім. М.Коцюбинського, 2007. – 73 с.
2. Клачкова М. А. Використання мультимедійних технологій на уроках англійської мови / М.А. Клачкова. – Режим доступу: //http://fel2005.dp.ua/docs/blog/06/040.pdf/
3. Мисечко О.В. Нові інформаційні технології в процесі навчання іноземної мови// Іноземні мови. – 2010. – №3. – С. 34-36.
4. Яковлєва Т.В. Використання інноваційних технологій при вивчанні англійської мови / Т.В. Яковлєва. – Режим доступу: //http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/21519/
Анотація. Розглянуто можливість використання інформаційних технологій на уроках англійської мови в середній загальноосвітній школі. Наведено приклад залучення Інтернет-ресурсів, а саме – відеоматеріалів, що стосуються теми «Sport» для презентації різних видів спорту в класі і для підготовки домашнього завдання.
Ключові слова: інформаційні технології, комунікативна компетенція, комунікативна ситуація, Інтернет-ресурси.
Summary. The article deals with the possibility of using the information technology at English lessons at secondary comprehensive school. The example of using Internet-resources, i.e. videos to the topic “Sport”, for presentation of different kinds of sport in the classroom and for homework preparation is given.
Key words: information technology, communicative competence, communicative situation, Internet resources.
Аннотация. Рассмотрена возможность использования информационных технологий на уроках английского языка в средней общеобразовательной школе. Приведён пример использования Интернет-ресурсов, а именно – видеоматериалов, которые касаются темы «Sport» для презентации разных видов спорта в классе и для подготовки домашнего задания.
Ключевые слова: информационные технологии, коммуникативная компетенция, коммуникативная ситуация, Интернет-ресурсы.
О.І. Макарова
м. Вінниця, Україна
ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Ми живемо в епоху бурхливого розвитку цивілізації. Щодня з’являються нові винаходи, вдосконалюється техніка, спрощуються процеси виробництва та відпадає потреба у нещодавно необхідних нам речах. За останні роки найсуттєвіших змін зазнали інформаційні технології. Інформаційні технології – вимога сьогодення, яка дає можливість створити суспільство, що засноване на знаннях. Вони стрімко увірвалися в усі сфери нашого життя і стають такою ж реальністю, як телефонний зв'язок чи подорожування літаком і спрощують спілкування та співробітництво. Без сумніву можна сказати, що інформаційні технології в першу чергу стирають кордони і перешкоди на шляху до здобуття знань, і насамперед вчителі повинні бути зацікавлені в тому, щоб зробити навчання більш продуктивним і різноманітним, а тут в жодному разі не можна обійтись без залучення інформаційних технологій на уроках.
Маючи невеликий власний досвід роботи зі школярами, я можу зробити висновок, що через появу і вдосконалення мобільних телефонів, планшетів та інших гаджетів, зацікавити учнів на уроках стало досить таки нелегким завданням для вчителя. Але я, як майбутній викладач англійської мови вважаю, що захопленням «сидіти» в інтернеті та в різноманітних соціальних мережах можна скористатися для того, щоб зацікавити учнів у вивченні іноземної мови та зробити процес здобуття знань набагато веселішим не тільки для дітей, але й для себе.
Основною метою вивчення іноземної мови в середній школі є формування в учнів комунікативної компетенції, всі інші цілі (освітня, виховна та розвиваюча) реалізуються у процесі здійснення цієї головної мети. Комунікативний підхід передбачає навчання спілкуванню і формування здібностей для міжкультурної взаємодії [4, с. 1].
Іншомовна комунікативна компетенція формується в результаті засвоєння мовного, мовленнєвого, країнознавчого та лінгвокраїнознавчого матеріалу. Вона включає в себе такі види компетенцій: мовну, мовленнєву, соціокультурну.
Мовна компетенція включає мовні знання (лексичні, фонетичні, граматичні та орфографічні) і відповідні навички; мовленнєва компетенція включає чотири види компетенцій: уміння в аудіюванні, говорінні, читанні, письмі. Мовленнєві навички є складовою частиною мовленнєвих умінь.
Соціокультурна компетенція складається з країнознавчої та лінгвокраїнознавчої компетенцій. Країнознавча компетенція – це знання учнів про культуру країни, мова якої вивчається (знання історії, географії, економіки, державного устрою, особливостей побуту, традиції та звичаїв країни). Лінгвокраїнознавча компетенція передбачає володіння учнями особливостями мовленнєвої та немовленнєвої (міміка, жести, що супроводжують висловлювання) поведінки носіїв мови в певних ситуаціях спілкування [1, с. 6].
В даній статті я хотіла б детальніше зупинитися на формуванні в учнів мовленнєвої компетенції, а саме на здобутті умінь в говорінні. Сьогодні інтернет робить неможливе можливим. По-перше, створено величезну кількість програм, які допомагають людям розширити свій словниковий запас. По-друге, британські вчителі, що займаються викладанням англійської мови в школах та університетах, записують власні відеоуроки та викладають їх на youtube.com. Це дає можливість вчителям з усього світу перейняти досвід їх британських колег, а учням ще раз повторити вивчені теми, краще в них розібратись та послухати як говорять носії мови. По-третє, переглядаючи в інтернеті фільми англійською мовою, учень вивчає новий лексичний матеріал, звертає увагу на інтонацію, з якою говорять персонажі і тим самим готує себе до реального спілкування з носієм мови. Тобто, вчитель повинен використовувати різноманітні навчальні відео, фрагменти фільмів, програми, що відповідають темі уроку. Це насамперед допоможе вчителю створити певну комунікативну ситуацію на уроці, а учням дасть змогу перенестися в неї. Комунікативна ситуація включає чотири основні чинники:
1) обставини дійсності, в яких відбувається комунікація;
2) стосунки між комунікантами;
3) мовленнєві наміри;
4) реалізацію самого акту спілкування.
Наприклад, вчитель розглядає з учнями тему «Sport», на мою думку, для створення комунікативної ситуації доречно було б використати відео, в якому б учні побачили любителів різних видів спорту, що обговорюють переваги та недоліки кожного з них. Це допоможе їм згадати які види спорту існують і визначити ті, які їм подобаються, а які ні. Після перегляду даного відео можна розділити учнів на маленькі групи і попросити їх уявити себе прихильниками різних видів спорту. Їх завданням буде обговорити між собою їх погляди і вподобання. Також, так, як на уроці зазвичай часу не вистачає, можна розділити дітей на групи і попросити їх підготувати оригінальну презентацію певного виду спорту. Для виконання цього завдання їм потрібно буде пошукати цікаві відео, уривки з фільмів, інтерв’ю з відомими спортсменами, які можна буде використати для презентації. Під час підготовки цього завдання вони зможуть почерпнути для себе багато нової інформації, на яку зможуть опиратися при обговоренні і презентації свого виду спорту в класі. Такий вид роботи збагатить школярів знаннями про культуру народу мову якого вони вивчають. Під культурою я розумію не тільки народні традиції і звичаї, а й особливості поведінки людей в умовах спілкування й етикет спілкування. Також не можу не згадати про всім добре відому програму SKYPE, яка дає можливість підтримувати зв’язок з мешканцями всього світу. Завдяки ній у вчителів англійської мови є можливість влаштовувати учням живе спілкування з носієм мови. Так діти зможуть зрозуміти необхідність вивчення англійської мови.
Необхідно, щоб кожен викладач зрозумів просту думку: комп’ютер у навчальному процесі – не механічний педагог, а засіб, що підсилює і розширює можливості навчальної діяльності слухачів [3, с. 34]. Навчання із залученням різних інформаційних технологій потребує ще більших часозатрат і особливої уваги зі сторони вчителя. На сьогодні створено дуже багато різноманітних комп’ютерних програм, існує величезна кількість інформації, але необхідно обирати лише ту, яка найбільш точно буде відповідати цілям уроку і не просто зацікавить учнів, а ще й поглибить їх знання. Відбір необхідного матеріалу – це справа дуже відповідальна і потребує компетентності та старань вчителя, але використовуючи такий вид роботи у класі, викладач точно не залишить учнів байдужими до свого предмету.
Все частіше і частіше викладачі всього світу влаштовують вебінари, і діляться своїм досвідом щодо доречності використання тих чи інших інноваційних засобів, технологій та інформаційних джерел. На мою думку, вчителю, який хоче крокувати в ногу з часом та зі своїми учнями необхідно брати участь у такого роду заходах, тому, що застосування комп’ютерів, мультимедійних дошок та інших гаджетів на уроках англійської мови значно підвищує якість і інтенсивність навчального процесу. Це дає змогу учням засвоїти більшу кількість матеріалу, ніж вони би засвоїли просто переглядаючи підручники.
Отже, переваги використання інформаційних технологій на уроках англійської мови очевидні: вони зацікавлюють учнів, допомагають розширити їх кругозір і поглибити знання, дають змогу повчитися і поспілкуватися з носіями мови, показують учням для чого потрібно вивчати мову тощо. Але, не варто забувати про те, що використання цих технологій потребує особливої уваги і відповідальності вчителя для того, щоб профільтрувати всю інформацію. Використання інформаційних технологій зробить уроки цікавими та наочними, виконання домашнього завдання легшим і веселішим, а викладача сучаснішим і обізнанішим.
Література:
1. Глазунова Т. В. Курс лекцій з методики викладання іноземних мов у загальноосвітній школі (для студенів 3 курсу заочної форми навчання) / Т.В. Глазунова. – Вінниця: ВДПУ ім. М.Коцюбинського, 2007. – 73 с.
2. Клачкова М. А. Використання мультимедійних технологій на уроках англійської мови / М.А. Клачкова. – Режим доступу: //http://fel2005.dp.ua/docs/blog/06/040.pdf/
3. Мисечко О.В. Нові інформаційні технології в процесі навчання іноземної мови// Іноземні мови. – 2010. – №3. – С. 34-36.
4. Яковлєва Т.В. Використання інноваційних технологій при вивчанні англійської мови / Т.В. Яковлєва. – Режим доступу: //http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/21519/
Анотація. Розглянуто можливість використання інформаційних технологій на уроках англійської мови в середній загальноосвітній школі. Наведено приклад залучення Інтернет-ресурсів, а саме – відеоматеріалів, що стосуються теми «Sport» для презентації різних видів спорту в класі і для підготовки домашнього завдання.
Ключові слова: інформаційні технології, комунікативна компетенція, комунікативна ситуація, Інтернет-ресурси.
Summary. The article deals with the possibility of using the information technology at English lessons at secondary comprehensive school. The example of using Internet-resources, i.e. videos to the topic “Sport”, for presentation of different kinds of sport in the classroom and for homework preparation is given.
Key words: information technology, communicative competence, communicative situation, Internet resources.
Аннотация. Рассмотрена возможность использования информационных технологий на уроках английского языка в средней общеобразовательной школе. Приведён пример использования Интернет-ресурсов, а именно – видеоматериалов, которые касаются темы «Sport» для презентации разных видов спорта в классе и для подготовки домашнего задания.
Ключевые слова: информационные технологии, коммуникативная компетенция, коммуникативная ситуация, Интернет-ресурсы.
Схожі теми
» ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ПРИРОДОЗНАВСТВА У ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ
» Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках математики в початковій школі
» ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
» ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
» ОСОБИСТІСНЕ ЗОРІНТУВАННЯ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
» Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках математики в початковій школі
» ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
» ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
» ОСОБИСТІСНЕ ЗОРІНТУВАННЯ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Конференція ІМАД ВДПУ ім.М.Коцюбинського :: Ваша первая категория :: Актуальні проблеми сучасної науки та наукових досліджень 2015
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі