СТВОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ ЗАКЛАДУ – ВИМОГА СЬОГОДЕННЯ
Конференція ІМАД ВДПУ ім.М.Коцюбинського :: Ваша первая категория :: Актуальні проблеми сучасної науки та наукових досліджень 2015
Сторінка 1 з 1
СТВОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ ЗАКЛАДУ – ВИМОГА СЬОГОДЕННЯ
УДК 371. 004. 33 Достокор О.А.
м. Вінниця, Україна
СТВОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ ЗАКЛАДУ – ВИМОГА СЬОГОДЕННЯ
Постановка проблеми. Модернізація українського суспільства в цілому та освіти зокрема безпосередньо зачіпає основні напрямки розвитку сучасних освітніх установ. Так, на зміну жорсткій одноманітності в системі освіти прийшли ідеї гуманізації, компетентного та особистісно-орієнтованого підходу, диференціація та інтеграція процесу навчання, свобода вибору змісту та форм навчальної діяльності. Як наслідок, відбувається переорієнтація на цінності людини, становлення її як суб’єкта не тільки освітньої діяльності, але й культури. Все це, безперечно, вимагає усвідомлення нагальних потреб актуалізації людського потенціалу, як важливого ресурсу збереження та розвитку сучасної цивілізації. Це, в першу чергу, відноситься до системи освіти, яка є провідним соціальним інститутом у формуванні інтелектуального потенціалу країни. Саме освіта починає усвідомлюватися як складний культурний процес, як особистісно-орієнтована культурна діяльність, де важливого значення набувають педагогічні відносини .
Поняття інформаційного освітнього простору (ІОП) є важливою характеристикою освітнього процесу, який тісно пов'язаний не тільки з розвитком педагогічної науки, а й з іншими більш фундаментальними процесами, що відбуваються в суспільстві.
Аналіз попередніх досліджень. Щодо визначення поняття “освітній простір” зазначимо, що аналіз педагогічної літератури свідчить про його багатовимірність і різноплановість. Більшість дослідників означеної проблеми (Н. Бастун, С. Бондирева, О. Веряєв, С. Гершунський, В. Гинецінський, Б. Ельконін, Б. Серіков, В. Слободчиков, І. Фрумін та ін.) під поняттям “освітній простір” розуміють певну територію, яка пов'язана з масштабними явищами в галузі освіти: як певна частина соціального простору, у межах якої здійснюється нормована освітня діяльність; як єдність, цілісне утворення в галузі освіти, яке має свої межі, що уточнюються окремо, - світовий освітній простір, міжнародний освітній простір, європейський освітній простір, освітній простір регіону, школи, шкільного класу тощо. Найповнішим та сучасним, що концентрує в собі сутнісні ознаки цього феномена є, на нашу думку, визначення освітнього простору як “педагогічної реальності, яка заявляє про себе співіснуванням Людини і Світу через освіту, містить, являє собою баланс культурного і цивілізаційного, виражаючи його через знаковість освітнього середовища” [5, с.105].
Мета статті. Розкрити суть поняття інформаційний освітній простір, визначити основні напрями в процесі формування інформаційного освітнього простору навчального закладу та проаналізувати функції ІОП.
Виклад основного матеріалу. Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) зайняли визначальне місце у навчально-виховному процесі закладів освіти. Нині активно впроваджуються ІКТ, що сприяють інтенсивному розвитку навчального програмного забезпечення, яке дозволяє успішно розв’язувати багато завдань сучасної освітньої системи, забезпечуючи доступність освіти, різноманітність форм подання навчального матеріалу, можливості використання нових технологій і методів навчання тощо. Крім цього, ІКТ сприяють розв’язанню однієї з важливих проблем інформатизації освіти – застосування комп’ютерних технологій у навчанні.
М. Кадемія [3, с. 90] визначає такі педагогічні умови використання ІКТ:
облік індивідуальних особливостей учня, що спрямований на врахування його здібностей, бажань, мотивів, інтересів і переваг індивідуальних особистісних якостей: темпераменту, особливостей мислення, особливостей сприйняття, пам’яті, уваги, мотивації, самооцінки;
розвиток комунікативних здібностей особистості, що передбачає вміння правильно спілкуватися, поважаючи оточуючих, відстоюючи власну точку зору, свою позицію;
самооцінка індивіда, заснована на збереженні його індивідуальності, розкритті інтелектуальних творчих здібностей;
визначення учня як активного суб’єкта пізнання, його власна діяльність, самостійний вибір мети, траєкторії навчання;
соціалізація учня, заснована на вимогах соціуму, пов’язана з психологічним дискомфортом особистості;
саморозвиток, який означає, що основним пріоритетом комплексного комп’ютерного навчання є створення умов для самостійної навчальної діяльності майбутнього кваліфікованого робітника.
Психологічний аспект застосування ІКТ як засобу профільного розвитку особистості, на думку Р. Гуревича [2, с. 125], визначає наступне:
1. Система «людина – ІКТ» дозволяє робити самостійний вибір: сприймати або не сприймати поточну інформацію, що на відміну від конфліктних ситуацій у системі «людина - людина» дає можливість усвідомити цінність своєї індивідуальності.
2. Динамічні якості ІКТ дають змогу перебувати людині в запропонованому системою розвиваючому процесі, а також бачити розбіжність між наявним досвідом та одержаною інформацією.
3. ІКТ дають можливість уникнути інформаційних перевантажень шляхом переключення на різні за змістом фрагменти інформації.
4. ІКТ дозволяють реалізувати індивідуальний підхід до розвитку й навчання учня, пропонуючи оптимальне для конкретного вікового й освітнього рівня викладення навчального матеріалу.
Впровадження ІКТ тісно пов’язане з появою в галузі освіти поняття інформаційне освітнє середовище (простір). У психолого-педагогічній і методичній літературі дане поняття трактується по-різному, а саме:
«комп’ютерне середовище» (І. Зязюн, О. Коротков);
«інформаційне освітнє середовище» (Н. Алєксєєв);
«інформаційно-навчальне середовище» (С. Гончаренко);
«комп’ютерне навчально-розвивальне середовище» (С. Сисоєва);
«комп’ютерно орієнтоване навчальне середовище» (В. Биков, Ю. Жук), тощо.
Використання комп’ютерних технологій призводить до досягнення якісно нових освітніх результатів, прискорює процес управлінської діяльності, у цілому, підвищує її ефективність. Відбувається зміна принципів, концепцій, ідей і цілей освіти. Основним критерієм ефективності використання нових інформаційних технологій у навчальному закладі є вже не наявність певної кількості комп’ютерів, а створення єдиного інформаційного освітнього простору. Ця необхідність виникла перед сучасною школою за таких умов, як:
швидке зростання інформаційних потоків;
використання електронної обробки даних;
оперативний аналіз ситуації для своєчасного її коригування;
робота з нормативними документами, у тому числі й в електронному вигляді [6].
Кожен навчальний заклад повинен мати свій ІОП, свою модель, мати колектив, який володіє інформаційною культурою й інформаційними технологіями навчання.
Створення інформаційного простору навчального закладу відповідає за успіх впровадження ІКТ в освіту на всіх її рівнях. Особливу актуальність набувають задачі, направлені на підготовку учнів до життя в умовах інформаційного суспільства, на формування вміння успішної соціалізації в сучасному суспільстві.
Створення єдиного інформаційного простору закладу освіти – тривалий і складний процес, який формується в декількох напрямках:
масове освоєння інформаційно-комунікаційними технологіями та технічними засобами;
створення комп’ютерних класів і автоматизованих робочих місць;
створення банку комп’ютерних програм та презентацій як освітнього значення, так і для управлінської діяльності закладу освіти;
створення баз даних;
активне запровадження нових інформаційних технологій у навчально-виховний процес та управління цим процесом [4, с.13].
У формуванні ІОП можливо виділити такі функції: виховну, інформаційну, методичну, комунікаційну, технічну, освітню, управлінську [7].
Управлінська функція. Діяльність директора вимагає від нього рішень поставлених часом задач, постійного аналізу роботи. Використання ІОП значно скорочує збір та обробку інформації, підвищує оперативність і якість прийнятих управлінських рішень.
Завдання освітньої функції:
використання в навчальному процесі інформаційно-комп’ютерних технологій.
підтримка профорієнтації та до профільної підготовки учнів.
забезпечення проектної та дослідницької діяльності.
навчання та підвищення кваліфікації викладачів та адміністрації.
підтримка додаткової освіти.
Виховна функція. Так як людина живе й працює в суспільстві, то виховна система навчального закладу допомагає учням у пошуку свого шляху в дорослому світі. Дуже важливо підготувати його до розуміння необхідності управління змінами в навколишньому світі.
Єдиний інформаційний освітній простір забезпечує:
створення додаткових умов для соціалізації учнів;
формування критичного мислення в умовах роботи з великими об’ємами інформації, здатність здійснювати вибір і нести за нього відповідальність;
формування творчих здібностей;
формування навичок колективної роботи та мислення, вміння співпрацювати з однолітками та дорослими.
розвиток ініціативи;
розвиток комунікативних здібностей і навичок публічних виступів;
проведення культурно-просвітницької роботи (правової, економічної,
естетичної, превентивної, трудової…).
Інформаційна функція. Інформаційна функція єдиного освітнього простору це:
створення банку педагогічної інформації;
формування програмово-методичного фонду;
формування фонду комп’ютерних програм;
формування фонду медіа теки;
створення банку інформації про учнів та їх здоров’я;
створення банку інформації про педагогічних працівників;
ведення електронних класних журналів;
використання навчальних планів, програм та календарно-тематичного планування викладачів;
введення навчальних курсів.
Методична функція:
розробка методичних матеріалів для підтримки навчально-виховного процесу;
створення інформаційно-педагогічних модулів на різноманітних носіях;
розробка педагогічних проектів із використанням комп’ютерних технологій.
Комунікаційна функція. Велике значення в наш час має формування в учнів комунікативної культури, яка допомагає їм спілкуватися й виконувати колективну роботу, встановлювати педагогічний контакт з іншими людьми.
В основі комунікації лежать загальноприйняті вимоги до спілкування: ввічливість, коректність, тактовність, скромність, точність, які необхідні для спільної роботи.
Технічна функція:
створення сучасних електронних навчальтно-методичних комплексів з предметів;
створення локальної мережі;
доступ до Інтернету з будь-якого комп’ютера;
створення системи технічного обслуговування, модернізації комп’ютерної та мультимедійної техніки.
Таким чином, створення єдиного інформаційного простору навчального закладу забезпечує [1]:
Безперервну освіту (динаміка розвитку сучасних технологій вимагає для підтримки кваліфікації безперервно підвищувати професійний рівень працівників);
Відкриту освіту (висока доступність освіти необхідна для задоволення зростаючих потреб суспільства в спеціалістах та досягнення успіху індивідуума в сучасному світі);
Гарантований результат навчання (випускник повинен мати гарантований рівень загальних та професійних компетенцій, готовність до практичної діяльності без додаткового навчання на робочому місці, готовність сприймати та опановувати нові технології протягом всього терміну професійної діяльності).
Використання ІКТ в навчально - виховному процесі підпорядковане розвитку креативності вчителя, і учня, спрямоване на формування індивіда, здатного вийти за межі отриманих знань, відкритого до інновацій, саморозвитку та неперервної освіти протягом усього життя.
Висновки. Отже, метою успішного розвитку ІОП навчального закладу є створення автоматизованої системи цього закладу, котра об’єднує всі підструктури та ланки його діяльності та досягається завдяки створенню єдиного інформаційного простору, розвиненої комунікативної інфраструктури цієї системи; створенню та впровадженню нових форм і методів управління навчальним закладом; зменшенню часового проміжку між одержанням інформації та прийняттям рішення; впровадженню єдиного стандарту роботи з електронними документами, забезпеченню доступності до них; автоматизації, підвищення ефективності роботи з педагогічними працівниками, підструктурами; створенню інфраструктури управління корпоративними знаннями
Література
1. Батышев С. Я. Профессиональная педагогика. / С. Я. Батышев // – М.: Ассоц. "Профессиональное образование", 2005. – 904 с..
2. Гуревич Р. С. Теоретичні та методичні основи організації навчання у професійно-технічних закладах : монографія ; за ред. С. І. Гончаренка / Р. С. Гуревич // – К. : Вища шк.,1998. – 229 с.
3. Кадемія М.Ю. / Р.С. Гуревич, М.Ю. Кадемія, Ю. В. Бадюк, Л.С. Шевченко // Використання інформаційних технологій у навчальному процесі. – Вінниця: ТОВ “Діло”, 2006. – 296 с.
4. Лук’янова О.В. Дидактичні функції навчально – методичного комплексу / О.В. Лук’янова // Професійно–технічна освіта. – 2008. – № 2. с 12 – 14.
5. Малихіна О.В. Проблема створення загальної моделі учбово–методичного комплексу / О.В. Малихіна // Наука і освіта. – 2002. – № 1. – с. 104 – 107.
6. Проблемы учебника для средних ПТУ: Материалы научно–практической конференции “Психолого–педагогические проблеми разработки ученика и учебно–методических пособий для средних профтехучилищ” / Под общей ред. С.Я. Батышева. (М., 24 – 25 октября, 1978). – М., 1978. – 246 с.
7. Хуторской А.В. Современная дидактика / А.В. Хуторской // – Сиб: Питер, 2001. – 544 с.
У статті розкрито суть поняття інформаційний освітній простір, визначено основні напрями в процесі формування інформаційного освітнього простору навчального закладу та проаналізовано функції інформаційного освітнього простору.
Ключові слова: інформаційно-комунікаційні технології, інформаційний освітній простір, навчальний процес, комп’ютерні технології.
В статье раскрыта суть понятия информационное образовательное пространство, определены основные направления в процессе формирования информационного образовательного пространства учебного заведения и проанализированы функции информационного образовательного пространства.
Ключевые слова: информационно-коммуникационные технологии, информационное образовательное пространство, учебный процесс, компьютерные технологии.
The article reveals the essence of the concept of informational educational space, the basic directions in the process of formation of the information educational environment of the institution and analyzed the function of information educational space.
Keywords: information and communication technologies, information educational space, educational process, and computer technology.
м. Вінниця, Україна
СТВОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ ЗАКЛАДУ – ВИМОГА СЬОГОДЕННЯ
Постановка проблеми. Модернізація українського суспільства в цілому та освіти зокрема безпосередньо зачіпає основні напрямки розвитку сучасних освітніх установ. Так, на зміну жорсткій одноманітності в системі освіти прийшли ідеї гуманізації, компетентного та особистісно-орієнтованого підходу, диференціація та інтеграція процесу навчання, свобода вибору змісту та форм навчальної діяльності. Як наслідок, відбувається переорієнтація на цінності людини, становлення її як суб’єкта не тільки освітньої діяльності, але й культури. Все це, безперечно, вимагає усвідомлення нагальних потреб актуалізації людського потенціалу, як важливого ресурсу збереження та розвитку сучасної цивілізації. Це, в першу чергу, відноситься до системи освіти, яка є провідним соціальним інститутом у формуванні інтелектуального потенціалу країни. Саме освіта починає усвідомлюватися як складний культурний процес, як особистісно-орієнтована культурна діяльність, де важливого значення набувають педагогічні відносини .
Поняття інформаційного освітнього простору (ІОП) є важливою характеристикою освітнього процесу, який тісно пов'язаний не тільки з розвитком педагогічної науки, а й з іншими більш фундаментальними процесами, що відбуваються в суспільстві.
Аналіз попередніх досліджень. Щодо визначення поняття “освітній простір” зазначимо, що аналіз педагогічної літератури свідчить про його багатовимірність і різноплановість. Більшість дослідників означеної проблеми (Н. Бастун, С. Бондирева, О. Веряєв, С. Гершунський, В. Гинецінський, Б. Ельконін, Б. Серіков, В. Слободчиков, І. Фрумін та ін.) під поняттям “освітній простір” розуміють певну територію, яка пов'язана з масштабними явищами в галузі освіти: як певна частина соціального простору, у межах якої здійснюється нормована освітня діяльність; як єдність, цілісне утворення в галузі освіти, яке має свої межі, що уточнюються окремо, - світовий освітній простір, міжнародний освітній простір, європейський освітній простір, освітній простір регіону, школи, шкільного класу тощо. Найповнішим та сучасним, що концентрує в собі сутнісні ознаки цього феномена є, на нашу думку, визначення освітнього простору як “педагогічної реальності, яка заявляє про себе співіснуванням Людини і Світу через освіту, містить, являє собою баланс культурного і цивілізаційного, виражаючи його через знаковість освітнього середовища” [5, с.105].
Мета статті. Розкрити суть поняття інформаційний освітній простір, визначити основні напрями в процесі формування інформаційного освітнього простору навчального закладу та проаналізувати функції ІОП.
Виклад основного матеріалу. Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) зайняли визначальне місце у навчально-виховному процесі закладів освіти. Нині активно впроваджуються ІКТ, що сприяють інтенсивному розвитку навчального програмного забезпечення, яке дозволяє успішно розв’язувати багато завдань сучасної освітньої системи, забезпечуючи доступність освіти, різноманітність форм подання навчального матеріалу, можливості використання нових технологій і методів навчання тощо. Крім цього, ІКТ сприяють розв’язанню однієї з важливих проблем інформатизації освіти – застосування комп’ютерних технологій у навчанні.
М. Кадемія [3, с. 90] визначає такі педагогічні умови використання ІКТ:
облік індивідуальних особливостей учня, що спрямований на врахування його здібностей, бажань, мотивів, інтересів і переваг індивідуальних особистісних якостей: темпераменту, особливостей мислення, особливостей сприйняття, пам’яті, уваги, мотивації, самооцінки;
розвиток комунікативних здібностей особистості, що передбачає вміння правильно спілкуватися, поважаючи оточуючих, відстоюючи власну точку зору, свою позицію;
самооцінка індивіда, заснована на збереженні його індивідуальності, розкритті інтелектуальних творчих здібностей;
визначення учня як активного суб’єкта пізнання, його власна діяльність, самостійний вибір мети, траєкторії навчання;
соціалізація учня, заснована на вимогах соціуму, пов’язана з психологічним дискомфортом особистості;
саморозвиток, який означає, що основним пріоритетом комплексного комп’ютерного навчання є створення умов для самостійної навчальної діяльності майбутнього кваліфікованого робітника.
Психологічний аспект застосування ІКТ як засобу профільного розвитку особистості, на думку Р. Гуревича [2, с. 125], визначає наступне:
1. Система «людина – ІКТ» дозволяє робити самостійний вибір: сприймати або не сприймати поточну інформацію, що на відміну від конфліктних ситуацій у системі «людина - людина» дає можливість усвідомити цінність своєї індивідуальності.
2. Динамічні якості ІКТ дають змогу перебувати людині в запропонованому системою розвиваючому процесі, а також бачити розбіжність між наявним досвідом та одержаною інформацією.
3. ІКТ дають можливість уникнути інформаційних перевантажень шляхом переключення на різні за змістом фрагменти інформації.
4. ІКТ дозволяють реалізувати індивідуальний підхід до розвитку й навчання учня, пропонуючи оптимальне для конкретного вікового й освітнього рівня викладення навчального матеріалу.
Впровадження ІКТ тісно пов’язане з появою в галузі освіти поняття інформаційне освітнє середовище (простір). У психолого-педагогічній і методичній літературі дане поняття трактується по-різному, а саме:
«комп’ютерне середовище» (І. Зязюн, О. Коротков);
«інформаційне освітнє середовище» (Н. Алєксєєв);
«інформаційно-навчальне середовище» (С. Гончаренко);
«комп’ютерне навчально-розвивальне середовище» (С. Сисоєва);
«комп’ютерно орієнтоване навчальне середовище» (В. Биков, Ю. Жук), тощо.
Використання комп’ютерних технологій призводить до досягнення якісно нових освітніх результатів, прискорює процес управлінської діяльності, у цілому, підвищує її ефективність. Відбувається зміна принципів, концепцій, ідей і цілей освіти. Основним критерієм ефективності використання нових інформаційних технологій у навчальному закладі є вже не наявність певної кількості комп’ютерів, а створення єдиного інформаційного освітнього простору. Ця необхідність виникла перед сучасною школою за таких умов, як:
швидке зростання інформаційних потоків;
використання електронної обробки даних;
оперативний аналіз ситуації для своєчасного її коригування;
робота з нормативними документами, у тому числі й в електронному вигляді [6].
Кожен навчальний заклад повинен мати свій ІОП, свою модель, мати колектив, який володіє інформаційною культурою й інформаційними технологіями навчання.
Створення інформаційного простору навчального закладу відповідає за успіх впровадження ІКТ в освіту на всіх її рівнях. Особливу актуальність набувають задачі, направлені на підготовку учнів до життя в умовах інформаційного суспільства, на формування вміння успішної соціалізації в сучасному суспільстві.
Створення єдиного інформаційного простору закладу освіти – тривалий і складний процес, який формується в декількох напрямках:
масове освоєння інформаційно-комунікаційними технологіями та технічними засобами;
створення комп’ютерних класів і автоматизованих робочих місць;
створення банку комп’ютерних програм та презентацій як освітнього значення, так і для управлінської діяльності закладу освіти;
створення баз даних;
активне запровадження нових інформаційних технологій у навчально-виховний процес та управління цим процесом [4, с.13].
У формуванні ІОП можливо виділити такі функції: виховну, інформаційну, методичну, комунікаційну, технічну, освітню, управлінську [7].
Управлінська функція. Діяльність директора вимагає від нього рішень поставлених часом задач, постійного аналізу роботи. Використання ІОП значно скорочує збір та обробку інформації, підвищує оперативність і якість прийнятих управлінських рішень.
Завдання освітньої функції:
використання в навчальному процесі інформаційно-комп’ютерних технологій.
підтримка профорієнтації та до профільної підготовки учнів.
забезпечення проектної та дослідницької діяльності.
навчання та підвищення кваліфікації викладачів та адміністрації.
підтримка додаткової освіти.
Виховна функція. Так як людина живе й працює в суспільстві, то виховна система навчального закладу допомагає учням у пошуку свого шляху в дорослому світі. Дуже важливо підготувати його до розуміння необхідності управління змінами в навколишньому світі.
Єдиний інформаційний освітній простір забезпечує:
створення додаткових умов для соціалізації учнів;
формування критичного мислення в умовах роботи з великими об’ємами інформації, здатність здійснювати вибір і нести за нього відповідальність;
формування творчих здібностей;
формування навичок колективної роботи та мислення, вміння співпрацювати з однолітками та дорослими.
розвиток ініціативи;
розвиток комунікативних здібностей і навичок публічних виступів;
проведення культурно-просвітницької роботи (правової, економічної,
естетичної, превентивної, трудової…).
Інформаційна функція. Інформаційна функція єдиного освітнього простору це:
створення банку педагогічної інформації;
формування програмово-методичного фонду;
формування фонду комп’ютерних програм;
формування фонду медіа теки;
створення банку інформації про учнів та їх здоров’я;
створення банку інформації про педагогічних працівників;
ведення електронних класних журналів;
використання навчальних планів, програм та календарно-тематичного планування викладачів;
введення навчальних курсів.
Методична функція:
розробка методичних матеріалів для підтримки навчально-виховного процесу;
створення інформаційно-педагогічних модулів на різноманітних носіях;
розробка педагогічних проектів із використанням комп’ютерних технологій.
Комунікаційна функція. Велике значення в наш час має формування в учнів комунікативної культури, яка допомагає їм спілкуватися й виконувати колективну роботу, встановлювати педагогічний контакт з іншими людьми.
В основі комунікації лежать загальноприйняті вимоги до спілкування: ввічливість, коректність, тактовність, скромність, точність, які необхідні для спільної роботи.
Технічна функція:
створення сучасних електронних навчальтно-методичних комплексів з предметів;
створення локальної мережі;
доступ до Інтернету з будь-якого комп’ютера;
створення системи технічного обслуговування, модернізації комп’ютерної та мультимедійної техніки.
Таким чином, створення єдиного інформаційного простору навчального закладу забезпечує [1]:
Безперервну освіту (динаміка розвитку сучасних технологій вимагає для підтримки кваліфікації безперервно підвищувати професійний рівень працівників);
Відкриту освіту (висока доступність освіти необхідна для задоволення зростаючих потреб суспільства в спеціалістах та досягнення успіху індивідуума в сучасному світі);
Гарантований результат навчання (випускник повинен мати гарантований рівень загальних та професійних компетенцій, готовність до практичної діяльності без додаткового навчання на робочому місці, готовність сприймати та опановувати нові технології протягом всього терміну професійної діяльності).
Використання ІКТ в навчально - виховному процесі підпорядковане розвитку креативності вчителя, і учня, спрямоване на формування індивіда, здатного вийти за межі отриманих знань, відкритого до інновацій, саморозвитку та неперервної освіти протягом усього життя.
Висновки. Отже, метою успішного розвитку ІОП навчального закладу є створення автоматизованої системи цього закладу, котра об’єднує всі підструктури та ланки його діяльності та досягається завдяки створенню єдиного інформаційного простору, розвиненої комунікативної інфраструктури цієї системи; створенню та впровадженню нових форм і методів управління навчальним закладом; зменшенню часового проміжку між одержанням інформації та прийняттям рішення; впровадженню єдиного стандарту роботи з електронними документами, забезпеченню доступності до них; автоматизації, підвищення ефективності роботи з педагогічними працівниками, підструктурами; створенню інфраструктури управління корпоративними знаннями
Література
1. Батышев С. Я. Профессиональная педагогика. / С. Я. Батышев // – М.: Ассоц. "Профессиональное образование", 2005. – 904 с..
2. Гуревич Р. С. Теоретичні та методичні основи організації навчання у професійно-технічних закладах : монографія ; за ред. С. І. Гончаренка / Р. С. Гуревич // – К. : Вища шк.,1998. – 229 с.
3. Кадемія М.Ю. / Р.С. Гуревич, М.Ю. Кадемія, Ю. В. Бадюк, Л.С. Шевченко // Використання інформаційних технологій у навчальному процесі. – Вінниця: ТОВ “Діло”, 2006. – 296 с.
4. Лук’янова О.В. Дидактичні функції навчально – методичного комплексу / О.В. Лук’янова // Професійно–технічна освіта. – 2008. – № 2. с 12 – 14.
5. Малихіна О.В. Проблема створення загальної моделі учбово–методичного комплексу / О.В. Малихіна // Наука і освіта. – 2002. – № 1. – с. 104 – 107.
6. Проблемы учебника для средних ПТУ: Материалы научно–практической конференции “Психолого–педагогические проблеми разработки ученика и учебно–методических пособий для средних профтехучилищ” / Под общей ред. С.Я. Батышева. (М., 24 – 25 октября, 1978). – М., 1978. – 246 с.
7. Хуторской А.В. Современная дидактика / А.В. Хуторской // – Сиб: Питер, 2001. – 544 с.
У статті розкрито суть поняття інформаційний освітній простір, визначено основні напрями в процесі формування інформаційного освітнього простору навчального закладу та проаналізовано функції інформаційного освітнього простору.
Ключові слова: інформаційно-комунікаційні технології, інформаційний освітній простір, навчальний процес, комп’ютерні технології.
В статье раскрыта суть понятия информационное образовательное пространство, определены основные направления в процессе формирования информационного образовательного пространства учебного заведения и проанализированы функции информационного образовательного пространства.
Ключевые слова: информационно-коммуникационные технологии, информационное образовательное пространство, учебный процесс, компьютерные технологии.
The article reveals the essence of the concept of informational educational space, the basic directions in the process of formation of the information educational environment of the institution and analyzed the function of information educational space.
Keywords: information and communication technologies, information educational space, educational process, and computer technology.
Конференція ІМАД ВДПУ ім.М.Коцюбинського :: Ваша первая категория :: Актуальні проблеми сучасної науки та наукових досліджень 2015
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі